ralikrossz
A francia GCK Motorsport bejelentette, hogy a saját fejlesztésű elektromos Delta Evo-e autókkal fog részt venni a 2022-es Ralikrossz Világbajnokságon. Az tette lehetővé az ikonikus típus visszatérését, hogy jövőre már mind a 14 WRX versenyautó azonos hajtáslánccal rendelkezik majd, csak a karosszériájuk lesz eltérő. Nem kevesebb, mint 671 lóerőt tud majd leadni a tisztán elektromos, kétmotoros, összkerékhajtású hajtásláncuk, amely az osztrák Kriesel fejlesztése.
A Lancia Delta Integrale volt a B-csoport utáni A-csoport legsikeresebb versenyautója, sorozatban hatszor nyerte meg a rali-világbajnokságot 1987 és 1992 között. Igaz, a törékenységéről ismert típus a ralikrosszban közel sem volt ilyen sikeres.
Guerlain Chicherit francia ralikrossz autóversenyző, a GCK alapítója és tulajdonosa már alig várja a 2022-es szezon indulását. Nem csak a résztvevője lesz a küzdelmeknek a GCK, de a cég felel majd a versenyautók töltésére használt áramért is a helyszíneken.
„A ralikrossz versenyformátum tökéletesen alkalmas arra, hogy az eddigi legizgalmasabb sporteseményt hozzuk létre elektromos autókkal. Azért választottuk a Lancia Delta Integralét, mert ez egy olyan jármű, amely mindannyiunkat álmodozásra késztetett” – nyilatkozta Chicherit.
Az elektromos Deltából 197 lóerős utcai változatot is gyártó GCK még nem erősítette meg, hogy ki vezeti majd az autóit a WRX első elektromos szezonjában.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!