Nascar
Az autóversenyzés történetében rengeteg híres márka festése és dizájnja jelent már meg autók oldalán, ezzel hatalmas reklámot generálva, főleg, ha az adott csapat még remekül is teljesített. Elég csak a Haribóra gondolni, ami a Mercedes szoponzora volt a 24 órás Nürburgring-versenyeken 2015 és 2017 között. Vagy éppen a Dogecoinra, amely egy internetes meme-ből született digitális fizetőeszköz és amelynek követői egy közösségi gyűjtéssel annyi pénzt kalapoltak össze, hogy egy NASCAR-futamon a pénznem felkerült az egyik versenyautóra. De ott vannak a hagyományosabb szponzorok, mint az Alitalia, a Gulf ikonikus dizájnja, amely a Ferrarit legyőző Ford GT40-eseken díszelgett a '60-as évek Le Mans-futamain. De ott van a Marlboro, a Martini, a Coca-Cola, a Jägermeister vagy éppen a Castrol.
A brit olajcég színei sokak számára ismerősek lehetnek, méghozzá az 1990-es évek NASCAR-futamjairól, amikor is a cég összeállt a TOM-mal, azaz a Tachi Oiwa Motor Sporttal, akik a Toyota hivatalos tuning és versenycsapata a mai napig. Emlékszem, nekem is volt gyerekkoromban castrolos matchboxom, igaz, az egy rallyautó volt. Azonban a TOM-mal való közös munkájuk gyümölcse egy Castrol-mintás Toyota Supra volt, amely az 1995-ös japán JGTC-n, azaz a Japán Nagy Túraautó-bajnokságon debütált a cég zöld, piros és fehér színeiben és 1997-ben majd 1999-ben a Castrol szponzoráció alatt nyerte is meg a bajnokságot. Végül az együttműködés 2001-ben ért véget, de a Castrol-mintás Supra legendássá vált.
A híres Supra. (Forrás: TOM'S)
Ezt a legendát akarja most újra életre hívni a cég, mivel az általuk szponzorált Brad Keselowski a TOM-os Castrol festést választotta Ford Mustangjának a május 12-ei, darlingtoni futamra. Keselowski a TOM-festést a Castrol mostani, John Force Castrol Special helyett kérte. A NASCAR-versenyző azzal indokolta a választást, hogy rengeteget játszott a Gran Turismo videojátékban a Castrol-Suprával és a dizájn a szívéhez nőtt. Keselowski azt is hozzátette, hogy a Castrol mostani festése elég hasonló a tavalyi dizájnhoz, ezért nem akarta azt, a Castrol pedig elfogadta a kérését.
Persze fura lehet, hogy egy Mustangra kerül a kifejezetten japán versenyistállónak készített festésminta, de a Darlington Raceway vezetése már évek óta kifejezetten támogatja a versenyzőket, hogy régebbi dizájnokkal guruljanak aszfaltra. Éppen ezért nem Keselowski kocsija lesz az egyetlen, amely régebbi mintákat idéz majd. Az ötös számot viselő Kyle Larson Chevrolet-ja például Terry Labonte, azaz Texas Terry piros, sárga, zöld és fehér színű dizájna előtt tiszteleg majd, a Stewart-Hass Racing csapatának négyes számú Fordja pedig Richard Childress 1998-as autójának mintáját kapja majd.