kenőanyag

Visszatér az Agip márkanév

2019.03.05.

Agip kutak nincsenek már, de motorolaj igen, nem is akármilyen.

Amikor néhány héttel ezelőtt látogatást tettünk az Eni Austria GmbH Magyarországi Fióktelepénél elmesélték nekünk mi történt velük, amióta nem látunk Agip benzinkutakat Magyarországon, egyúttal betekintést nyertünk a kenőanyagok piaci átalakulásába is. Sokan hiányolják a hatlábú kutyás kutakat hazánkban és általában az Agip márkanevet is.

Hagyományokra alapozva

Az Eni története hosszú évtizedekre nyúlik vissza hazánkban, az anyacég pedig nemrég ünnepelte a 90. születésnapját. Az Agip márkanév ugyanúgy belénk ivódott, mint a hozzá kapcsolódó ikonikus logó, a hatlábú kutya figurája – ami egyébként azóta minden Eni terméken megtalálható , és amelynek történetéről már írtunk korábban.

A járműipar fejlődésével lassan eltűntek a polcokról a jó öreg autókba való motorolajok. Igazi kikívást jelentett akár egy youngtimer-es autósnak is, hogy a járművében lévő motorhoz, hajtóműhöz megfelelő kenőanyaghoz tudjon hozzájutni.

Az Eni-nél felismerték ezt, és mivel a csaknem százéves múltra visszatekintő vállalatnál minden tudás rendelkezésre állt, megalkottak egy teljes új, de összetételében és megjelenésében a régi autókhoz való termékcsaládot, az AGIP Novecento-t!

A múlt század járműveire fejlesztve

A cégcsoport természetesen eddig is kínált a régebbi járművekhez való kenőanyagokat (i-Sint Classic néven), de most menő retrográd dizájnnal, és a világ eddigi járműgyártási történetét befedő széles választékú termékcsaláddal jelentkezett.

A Novecento márkanév a pesti szlenget beszélők számára némileg félrevezető lehet, hiszen sokan a vadiúj szinonimájaként használják a szót, pedig eredeti olasz jelentése kilencszáz, amellyel az 1900-as években készült gépjárművekben való felhasználásra utal a gyártó.

Teljes választék

Nincs a járműgyártásnak olyan időszaka, vagy nem tudunk olyan járműkivitelt mondani, amelyhez az új Agip Novecento termékcsaládban ne találnánk meg a legmagasabb minőségű kenőanyagokat. Van itt klasszikus versenyautókhoz kínált 10W-40-es és 10W-60-as kenőanyag, aztán a XX. század első felében gyártott járművekhez való egyfokozatú SAE40-es és 50-es motorolaj, az 1950-től 1970-ig terjedő időszak autóihoz SAE 20W-50 jelzésű, illetve a 70-estől a 90-es évek járműveihez 15W-50 jelű többfokozatú, tisztán ásványi összetételű olaj.

Régi buszok és teherautók

Nem feledkeztek meg a korabeli haszongépjárművek rajongóiról sem. A Novecento termékcsalád Truck sorozatában SAE40-es és 50-es jelzéssel megtalálhatók a kifejezetten nehéz teherpkocsikba és autóbuszokba való motorolajok, a modernebb teherautóhoz pedig elérhető többfokozatú, SAE 15W-50-es motorolaj is.

Múzeumi darabokba

Végül, de nem utolsó sorban vannak járművek, amelyek forgalomban már nem vesznek részt, hanem leginkább kiállításokon, mindent a szemnek elv mentén láthatók. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne lenne szükségük kenőanyagra, ugyanis sok alkatrész állapotát éppen a kenőanyag jelenléte tudja konzerválni. Az ő számukra ajánlják az AGIP Novecento Protective terméket, amely kivételes törődést nyújt.

A hosszabb állás során ugyanis a kenőanyagban a nedvesség mikroszkopikus méretű cseppekben csapódik ki a motor több alkatrészén, amely természetesen korrózióhoz vezet. Ennek a káros jelenségnek a kialakulását akadályozza meg a Protective termék.

Kenőanyag a régi váltókba is

Jól tudjuk, hogy kenőanyag nem csak a motorokba, de a váltókba, hajtóművekbe, osztóművekbe is kell. A régebbi járművek számára itt is különleges anyagokra van szükség. Az AGIP Novecento egy- és  többfokozatú fokozatú, tisztán ásványi hajtóműolajai magasszintű védelmet nyújtanak a kopással szemben. A hajtóműolajok elérhetők SAE 90, 80W-90 kivitelekben és a kitérő tengelyű, csavarvonal vezetésű fogakkal rendelkező (hipoid) fogaskerék párokhoz is alkalmas 85W-140.

Így lesz teljes a kép

A fékfolyadék sem hiányozhat a kínálatból. A DOT4 szabványú folyadék egyaránt alkalmas a veterán járművek hidraulikus fékrendszerének működtetésére, illetve a kuplung munkahengerekhez is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....