dízel

Visszaszorulóban a dízel a német autópiacon

2018.01.09.

- Tovább veszít jelentőségéből és közel húsz évvel ezelőtti szintre csökken az idén a dízelek részaránya a német autópiacon az újonnan forgalomba helyezett járművek között a CAR autóipari kutatóintézet tanulmánya szerint.

A Duisburg-Essen egyetem CAR autóipari kutatóintézetét vezető Ferdinand Dudenhöffer az AFP hírügynökséggel közölte: a dízelek részaránya az idén 30 százalék alá csökken az újonnan forgalomba helyezett járművek között Németországban, és az elkövetkező három-öt évben pedig tovább csökken, 30 és 20 százalék között alakul majd. Tavaly decemberben 32,8 százalék volt a dízelek részaránya a német autópiacon, száz hónapja a legalacsonyabb, holott 2017 elején még 44,8 százalékon állt az arány.



A dízelek népszerűségének a csökkenése négy fő okra vezethető vissza az autóipari szakember meglátása szerint. Az egyik ok annak a kockázata, hogy kitilthatják a dízeljárműveket a nagyvárosok belvárosi forgalmából. A másik, hogy a benzinmotorokra épülő hibrid hajtásláncok már a dízelekével vetekedő fogyasztási megtakarítást kínálnak. Harmadik okként felmerült már a dízelüzemanyag adókedvezménye megvonásának a lehetősége is. A dízel Németországban nagy adóelőnyt élvez a többi üzemanyaggal szemben. A benzin ára literenként 66 eurócent, a dízel 47 eurócent üzemanyag adót tartalmaz.

A dízel térvesztésének a legfőbb oka azonban a negyedik, mégpedig az, hogy a jövőben már a céges üzemeltetők is elveszíthetik az érdeklődésüket iránta. Miközben a lakossági tulajdonba kerülő autók körében már 20 százalékra csökkent a dízelek részaránya, a céges autók körében még nem nagyon mutatkozik meg a részarány csökkenése, mivel ezek a járművek főként lízingkonstrukcióban üzemelnek, ami mentesíti a felhasználót a tulajdoni kockázatoktól. A lízingtársaságoknál azonban már növekedésnek indult a ki nem használt dízeljárművek aránya.



A társaságok ezért díjaik növelésére fognak kényszerülni, ami viszont a felhasználók számára teszi majd még kevésbé vonzóvá a dízelautókat. Meg kell szabadulnunk a dízelt övező mítosztól és meg kell szüntetnünk a dízel adóelőnyét annak érdekében, hogy megvethessük az elektromos mobilitás alapjait Németországban" - szögezte le Ferdinand Dudenhöffer.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....