Skoda
A közlemény az eladások csökkenését a kínai, az oroszországi és a kelet-európai piacokon kialakult bonyolult helyzettel magyarázza. Ugyanakkor Közép- és Nyugat-Európában az eladások növekedtek. Továbbra is nagy az érdeklődés a Škoda új modelljei, elsősorban a Fabia és a Superb iránt. Oroszországban a Škoda szeptemberben 4600 autót adott el, 37 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Kelet-Európában (Oroszországon kívül) 2900 Škoda személygépkocsi kelt el, ami 3,6 százalékos éves szintű visszaesés.
Kínában 23 800 autót adott el a Škoda, 4,2 százalékkal kevesebbet, mint egy éve. Indiában az éves visszaesés 21,9 százalékos volt, és szeptemberben csak 1400 új Škoda talált ott gazdára - mondta Werner Eichhorn, a Škoda Auto marketingigazgatója újságíróknak. Nyugat-Európában szeptemberben 6,9 százalékkal több Škoda, 43 700 kelt el. Németországban a Škoda a legjobban menő külföldi márka. Szeptemberben az eladások éves szinten 7,7 százalékkal, 15 300 autóra nőttek.
Kétszámjegyű volt az eladások növekedése egyebek között Ausztriában, Dániában, Olaszországban, Svédországban és Portugáliában is. Közép-Európában kétszámjegyű növekedést mutatott ki a Škodák eladása szeptemberben a magyar, a lengyel, a szlovák és a szlovén piacon. Egész Közép-Európában szeptemberben 13 300 Škoda autó kelt el, ami 11,2 százalékos éves növekedés. Csehországban az eladás 6,6 százalékkal nőtt, és 6200 új Škodát értékesítettek.
A Škoda Auto a német Volkswagen csoport tagja. Csehországban megoszlanak a szakértői vélemények, hogy a Volkswagen emissziós botránya milyen hatással lesz a Škodára.