Audi R8
Ígéretes információkhoz jutott az Autocar magazin belsős audis forrásokra hivatkozva. Értesüléseik szerint még nem bólintott rá végleg a vezetés, de komoly esély mutatkozik rá, hogy hamarosan újra visszatérhet egy Audi R8-as szintű szupersportautó az Audi kínálatába. Nem fogják R8-nak hívni, teljesen más lesz a dizájn is, és nyilván a legendás V10-es hajtásláncra sincs túl sok esély a villanyos jövőben, de újra lehet sportos zászlóshajó az ingolstadtiak kínálatában, még ebben az évtizedben.
Mindez kevésbé meglepő azután, hogy az Audi jelentősen növelte jelenlétét az autósport világában. Egyrészt felkérték Ken Blockot márka nagykövetnek, aztán gyári csapattal jelentek meg a Dakar Rally-n, és tervezik a visszatérést Le Mans-ba és az Endurance Világbajnokságba is. A versenypályákon szerzett tudást tudnák kamatoztatni egy olyan szupersportautóban, ami az utcán is megállná a helyét, miközben hű marad az Audi Sport filozófiájához. Az Autocar értesülései szerint az új modell is hű maradna az ősi sportautó recepthez: két ajtó, és több lóerő, mint bármiben, ami eddig Audi logót viselt, noha villanyhajtással.
A jelenlegi Audi R8 egyébként még gyártásban van, de hamarosan végleg kifuthat a modellciklusa. 2023 végén az RWD GT verzióval leköszön a modellkínálatból, ugyanakkor az utolsó széria még nagyot szólhat. Sebastian Grams, az Audi Sport vezére elmondta, hogy a végső széria olyan közel lesz egy versenyautó élményéhez, amennyire csak lehetséges, hiszen a komponensek 60%-a GT3 specifikus lesz. Ugyanakkor az R8 már ma is villanyos modellek mellett készül egy gyártósoron. Böllinger Höfében készül már az e-tron GT és az RS e-tron GT is, és szeretnék az R8 mérnökcsapatát is megtartani, hogy begyorsítsák a villanyos átállást. Az Audi szeretné, ha a kézzel készített alkatrészek továbbra is részét képeznék egy csúcsmodellnek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!