Ford Mustang
Az IHS Automotive legfrissebb regisztrációs adatai szerint a Ford mintegy 110.000 darab Mustang Fastback változatot értékesített világszerte, vagyis többet, mint bármelyik, sportkupékat gyártó versenytársa.
Ezt a rekordot annak ellenére is sikerült elérni, hogy a legfontosabb piacokon – például az Egyesült Királyságban és Kínában – a modell az év nagy részében csak korlátozott mennyiségben volt elérhető. A Ford emellett körülbelül 30.000 darab Mustang Convertible kivitelt is értékesített, vagyis az összesített eredmény 141.868 darab volt, aminek köszönhetően a Mustang fejhosszal vezeti a világ legkelendőbb kétajtós sportkocsijainak mezőnyét.
– Az amerikai vásárlók évtizedek óta szívesen veszik a külföldi sportkocsikat, ezért itt volt már az ideje, hogy az amerikaiak is visszavágjanak – és ez be is következett az új Mustang globális piacra lépésével – vélekedett Erich Merkle, a Ford értékesítési elemzője. “A globális piacokról érkező visszajelzés lehengerlő. A Ford Mustang volt a világ egyetlen sportkupéja, amelyből tavaly 100.000 darabnál többet regisztráltak.”
A 2015-ös globális adatok alapján úgy tűnik, hogy a Mustang idén további hatalmas lehetőségek előtt áll, hiszen a világ számos piacán csak most kezdődik meg teljes kapacitással az eladott sportkupék kiszállítása. Merkle arra is felhívta a figyelmet, hogy a vásárlók világszerte leginkább a V8-as motorral szerelt modellváltozatok iránt érdeklődtek.
– Bár az USA a tengerparti államaiban – különösen a Dél-Kaliforniában – élő vásárlók erősen érdeklődnek a 2,3 literes EcoBoost erőforrás iránt, a többi állam vásárlói inkább a V8-as blokkot kedvelik – tette hozzá. “És úgy tűnik, hogy V8-as motor jellegzetes gurgulázása nem csak az amerikaiakat varázsolja el.”
A mai napig több mint 16.600 európai vásárló adta le megrendelését az új Ford Mustangra, amely a modell története során tavaly nyáron jelent meg első ízben a kontinens márkakereskedéseiben. Az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben gyártott autók kiszállítása 2015 második felében vette kezdetét. A vállalat a tavaly eladott 13.000 autóból immár 4.700 darabot adott át vásárlóinak.
Magyarországon az év első három hónapjában 17 Mustangot vehettek át boldog tulajdonosaik, mellyel a Mustang itthon is magabiztosan vezeti a sportautó szegmenst.
Az európai piacokon a Mustang vásárlói kétféle erőforrás közül választhatnak. Az egyik az 5,0 literes, 420 lóerős V8-as blokk, a másik pedig a 2,3 literes, 317 lóerős EcoBoost. Mindkét motorváltozathoz kapcsolódhat hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó. Az 5.0 V8 Fastback változat (manuális sebességváltóval) álló helyből 4,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 2.3 EcoBoost Fastback esetében pedig 5,8 másodperc a gyorsulás értéke (manuális sebességváltóval).
Az értékesítés első három hónapja alatt a Mustang Ausztráliában is megszerezte a legkelendőbb sportkupé címét. A vásárlók olyan élénken érdeklődtek a modell iránt, hogy már az értékesítés kezdetén 2017-ig elkelt minden autó, ezért a vállalat az idei év végéig további 2000 darab Mustangot szállít a kontinensre.
A közzétett adatok szerint az USA piacán a Mustang márciusi 12.563 darabos értékesítési eredménye túlszárnyalta az új Chevrolet Camaro és a Dodge Challenger 12.248 darabos összesített eredményét. Az iparági szereplők által közzétett számadatok alapján a 2015-ös évben és 2016 első negyedévében a Mustang volt az USA legkelendőbb sportkupéja.