tetősátor
A vállalat az amerikai szabadalmi hivatalnál védette le a szerkezetet, amely kompatibilis mind a Rivian R1T pickupjával, mind pedig az R1S sportterepjárójával.
A szerkezet abban különbözik a hasonló tetőtéri sátraktól, hogy a jármű fedélzeti elektronikus rendszerébe integrált vezérlőpanelről vagy okostelefonról lehet vezérelni. A tetősátor részegységei a jármű akkumulátoráról kapják az áramot.
A tetősátrat számos hasznos és kényelmi funkcióval elláták. Felszerelték belső és külső fényforrásokkal, a biztonság kedvéért külső mozgásérzékelőkkel, prémium audiórendszerrel, beépített hangszórókkal. A sátor fűthető, USB kimenetekkel és AC aljzatokkal is felszerelték. A hálórészbe kihajtható létrával lehet feljutni.
A Rivian nem árult el minden részletet a távirányítható sátor kínálta minden lehetőségről, de a szabadalom lényegében olyan rendszert ír le, amikor a felhasználók okostelefonról is vezérelhetik és felügyelhetik a legfontosabb funkciókat, az integrált belső és külső világítás beállításától kezdve a sátor lefekvés előtti szabályozható előmelegítéséig.
A szerkezet a maga nemében egyedülálló és fejlett csúcstechnológiai megoldásokat kínál, és ezzel kényelmessé és kellemessé teszi a szabadtéri kikapcsolódást. A számos intelligens funkció révén – mint írják – a Rivian fejlesztése „újradefiniálja a tetősátor-koncepciót”.
A Rivian Automotive 2009-ben alapított amerikai elektromos járműgyártó, amely nemcsak autóipari, hanem szabadidős tevékenységhez szükséges technológiákat is fejleszt. Ismert terméke a R1S sportterepjáró, illetve a négy-öt éve piacra dobott R1T pickup és az EDV elektromos kisteherautó. A vállalat 2022-ben indította el saját töltőhálózatát az Egyesült Államokban, majd 2024-ben hozzáférhetővé tette más járművek számára is.