használtautó átvizsgálás

A végtelenbe és tovább?

2024.09.27.

Egy kiszolgált 8 éves Infinity Q50.

Tényleg csábító egy (2016-os) új árának harmadába kerülő luxuskocsi, de ha valamit, hát az ilyeneket érdemes alávetni egy vásárlás előtti vizsgálatnak. Ügyfelünk ezután azonnal elállt a vásárlási szándékától, de még szerintem a korosodó prémium autók ötletétől is.

Mi ez az Infinity?

A cikk címében már utaltam az angol „infinity” szó jelentésére, amely végtelenséget jelent. Az Infinity a japán Nissan leányvállalata, ami kifejezetten a prémium piacot célozza termékeivel. Ha jön az utcán egy kocsi, amiről fogalmad nincs, hogy micsoda, de úgy néz ki, mintha egy sci-fi rajzfilmből lépett volna ki, az nagy valószínűséggel Infinity. A Toyotánál ilyen leányvállalat a Lexus, a Mercedes-Benznél – mondjuk ők alapból se piskóták – a Maybach.

Tényleg annyira odateszik magukat a japánok, hogy aki nem tudta, hogy „odaát” is tudnak luxust gyártani, az komolyan meglepődik a teljesítményükön. Nem csoda, hogy vágyott tárgy lesz, mint ez a 8 éves Q50 2.2d.

Mercedes motor és váltó

Hiába a japán csúcstechnika, ebbe az autóba a Mercedes-Benz leggyakrabban használt dízelmotorja, a 2.143 cm3-es közös nyomócsöves OM651 kódszámú dízelje került, ami nyilván a saját hétsebességes, bolygóműves automataváltójával működik együtt, amit az anyavállalat 7G-Tronic-nak hív. Ez a kombó annyi Mercedes-be belekerült és teljesített viszonylag jó szolgálatot, hogy nem lehet vele műszakilag mellé lőni.

Mondjuk pont az ebben az időszakban gyártott 2,2-es Merci dízelek szelephimbáival volt elég probléma, amit ha nem vettek időben észre, akkor tudott ártani a vezérműtengelynek, ebből sok szerviz él nagyon jól a mai napig.

De sűrűbb olajcserével nagyon tartós

Aki nem dőlt be a gyári szervizintervallumoknak és mondjuk 10.000 km-ként lecserélte az olajat, az ezt az iménti problémát is megúszta és a motor csak teszi a dolgát, csendesen, takarékosan.

Mint ez az Infinity is, mert amit a vezérlőegységekben találtunk, az nagyon sok motornak a becsületére válna.

A diagnosztika talált a motorvezérlőegységben egy tulajdonképpen jelentéktelen hibabejegyzést. A Mercedes annyira rendes, hogy sok, úgy nevezett paraméterkörnyezeti adattal segíti a diagnoszták munkáját, magyarul egy-egy beírt hibakódhoz lementi az éppen aktuális értékeket, ezek között mindig szerepel a futásteljesítmény is.

Ez a kis érdektelen hibakód nem volt törölve a vezérlőegységből, így megnézhettük, hogy hol íródott be. Nos, pontosan 379.584 km-nél. Ezzel nem is lenne baj, ha a kocsi műszeregysége nem mutatna 200.000 km-rel kevesebbet…

Egy másik mutató, ami árulkodó szokott lenni korszerű dízelmotorok esetében, a részecskeszűrő adatai között bújuk meg. Az utolsó részecskeszűrő csere óta megtett út. Ez is 379 ezer kilométert mutatott.

Ez egy import autó, ami 2019-ben érkezett kis hazánkba és nagyon úgy tűnik, hogy 134.000 km-es óraállással kezdett új életet, szervizkönyv nélkül. Ez a JSZP igéje! Messziről jött autó, azt mond, amit akar.

Dízel parák

A kettőstömegű lendítőkerék, porlasztócsúcs, részecskeszűrő kockázati tényezőhalmazból az automataváltó miatt a lendkerék kiesik, a korrekciós értékek és a DPF állapota pedig jól vizsgálható a diaggal. Nosza!

Azt már láttuk, hogy a részecskeszűrő úgy tudja magáról, hogy 380 ezret futott, de mi újság az árulkodó nyomáskülönbséggel? Ez az adat amúgy is nagyon fontos, és rengeteget elárul a DPF állapotáról. Az meg rengeteget elárul a motor állapotáról.

Listáztuk és a nyomáskülönbség permanens zéró. Ez az érték nem lehet nulla, mert a szűrő mindenképpen létrehoz valamilyen fojtást a kipufogórendszerben, így az előtte és utána uralkodó nyomás nem lehet egyenlő, vagyis a különbségük nem lehet zéró. Ergo, ebben a rendszerben a kipufogógázok szabadon áramlanak át a szűrőn, vagy annak a helyén.

Ez attól függ, hogy DPF-et csak átfúrkálták néhány helyen, vagy teljesen ki is szedték a házikóból. Végül is tök mindegy, ez törvényellenes, illegális, szabálytalan. A pótlása pedig egy vagyon.

Itt búcsúztunk el a Q50-estől

Ahol ennyi minden összevág, ott nagyon nincs miről beszélni. Bizonytalan futásteljesítmény, ismeretlen karbantartás történet, kiütött részecskeszűrő.

Hiába a full-extra bőrülésekkel, navival, az alaposan lekopott kormány és start-stop gomb azért árulkodnak, mint ahogyan a hiányzó vezető előtti szőnyegbetét is. Persze volt itt még leütött első lökös és törött díszrács, kavicsos motorház és hullámos ajtólemez, fénysérült jobboldali ajtó és hiányzó első dobbetét.

Ezzel az autóval nem koloncot kapunk, hanem egyenesen béklyót, amivel igen csak nehéz arrébb menni.

Nagy hiba lenne több mint 4 millióért ilyen autót venni, nem is tette meg az ügyfelünk. Nagyon okosan döntött, amikor vásárlás előtt szakértőkhöz fordult.

A sufnit direkt nem blur-oltam ki...

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.27
Egy kiszolgált 8 éves Infinity Q50. ..
2024.09.27
Egy hét alatt közel 260 szabálytalanul közlekedő kamiont büntettek meg és mintegy 150 millió forint....
2024.09.27
Kik kaphatnak ilyen váratlan értesítést?   ..
2024.09.27
A modern autók egyre hatékonyabban tudnak kommunikálni egymással és környezetükkel. A Lexus szerint....
2024.09.27
Élőben először a zsámbéki Drivingcamp vezetéstechnikai pályán mutatkozott be Magyarországon az új,....
2024.09.27
Az M43-as autópályán, Szeged térségében, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, két kamion....
2024.09.27
Egész napos, ingyenes családi programmal várja a közösségi közlekedés iránt érdeklődőket a BKV....
2024.09.27
A MINI Cooper C jellegzetes egyediségével és stílusával varázsolja el a vezetés szerelmeseit. A....
2024.09.27
Szöveges figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2024. 09. 28. szombat éjfélig....
2024.09.27
A cég kézebesítési rátája több, mint 50 százalékkal visszaesett 2024-es év első felében. ..