Ryanair
A Ryanair járatai nem feltétlenül a békés hangulatú utazásokról híresek. Az elmúlt időszakban számtalan hír és sokkoló videó jelent meg arról, hogy milyen ramazurit csapnak az ittas utasok. Azok, akik már a felszállás előtt felöntenek a garatra és aztán a gép fedélzetén, kellően spicces állapotban inzultálják a többi utazót és a légiutas-kísérőket.
Ezt elégelte meg a Ryanair-főnök, Michael O'Leary. Az ír vezérigazgató azt szorgalmazza, hogy szabályozzák az utasok alkoholfogyasztását. Legfeljebb két egység ital volna a megengedett. A beszállókártyán tüntetnék fel az alkoholvásárlást. Egyszerűnek tűnik, de egyértelműen vannak kiskapuk. Mert mi van, ha a delikvens már a check-in előtt kortyolgatott a barackpálinkából, ami nyilván nem szerepel a beszállókártyán és talán még látványos fizikális hatása sincs, de ha erre jön az a két egység, az már okozhat galibát. És ha valaki egy üveg italt vesz, amit elméletileg ajándékba visz haza, de felbontja, mielőtt a fedélzetre lép? Ez sem lesz feltüntetve a beszállókártyán. Ez egy olyan tervezet, ami, első hallásra, több fennakadásra ad okot, mint amennyi haszonnal jár.
Ugyanakkor az indulat érthető, hiszen sokszor már valóban tarthatatlanok az utazási körülmények. És a józan utasok joggal sérelmezik az alkoholos befolyásoltság miatt kialakult kényes szituációkat. Persze, van bulihangulat, hiszen sokan vakációra utaznak repülővel és nem üzleti tárgyalásra készülnek a fedélzeten is a laptopjukba bújva, és van a repüléstől való félelem faktora, amit sokan felesekkel igyekeznek kordában tartani, meg van az unalom is, mert a fapadosok bizony olykor jelentős késésekkel indulnak. De mindez hidegen hagyja a Ryanair vezetőjét, akinek célja az, hogy megakadályozzák az erőszakos eseményeket és az antiszociális viselkedést a járataikon.
A Daily Telegraph interjújában Michael O'Leary rámutatott, hogy az erőszak kitörése a Ryanair fedélzetein heti gyakoriságú. „Nem akarjuk megfosztani az embereket az alkoholtól, de nem engedjük meg, hogy ittas állapotban utazzanak és balhézzanak, mégiscsak 10 000 méter magasságba szállítjuk őket” – mondta.
A kabinban az alacsonyabb légnyomás fokozza az ittas állapot miatt kialakuló szédülést és a hányingert, a reflexek csökkennek, az alkohol vízhajtó hatású, tehát többször kell kimenni a mosdóba, nyilvánvalóan nem szorul magyarázatra, hogy ez így együtt miért veszélyes kombináció. És ha az utas még szed például gyulladáscsökkentőt vagy szorongásoldót és ezt toldja meg pár felessel, az komoly rizikófaktor önmagára és a gépen tartózkodó utasokra é a személyzetre nézve.
Forrás: ilmessaggero.it