Alternatív közlekedés

A városházáról könnyű azt üzenni: „Menj biciklivel!”

2022.05.05.

Könnyű azt mondani, hogy „csökkentsük a mobilitási szektor környezeti hatását”. A céllal önmagában mindenki egyetért: még a legbuzgóbb autós sem állíthatja, hogy inkább egy forgalmas és szennyezett várost részesít előnyben a forgalmi dugók és szmog nélküli metropoliszokkal szemben. Az elhatározás és a cselekvés között azonban még mindig nagy a szakadék – írja a quattroruote.it.

A polgármesteri hivatalokból könnyen ki lehet üzenni: "Menj biciklivel!" A probléma az, hogy a két kerék nem mindig helyettesítheti a négyet. Az ördög a részletekben bújik meg. Ez vegytisztán kiderül az olasz Ipsos közvéleménykutató-intézet felméréséből.

Az Ipsos által a Greenpeace megbízásából végzett felmérés szerint Rómában a válaszadók 55%-a nyilatkozott úgy, hogy hetente legalább három-négy alkalommal használja az autóját. Ugyanez az eredmény a dél-olaszországi Bariban. Majd Palermo, Torino és Genova következik, csökkenő értékekkel. Milánóban 43%, Pisában 40%, Genovában pedig 37% ez az arány.

Az autójukhoz ragaszkodókl kedvét nem szegik sem az útfelbontások, sem a dugók, sem a parkolóhiány. Még mindig nagyon kevés autótulajdonos képes fontolóra venni és főleg előnyben részísíteni az alternatív közlekedési módokat.

A helyi tömegközlekedés használatát illetően Milánóé az elsőség. Az észak-olaszországi nagyváros lakóinak többsége hetente több mint 3-4 alkalommal utazik busszal, villamossal vagy metróval: tízből négyen használják gyakran a tömegközlekedést. A másik véglet a szicíliai Palermo, ahol 100 főből csupán 8 hajlandó tömegközlekedéssel utazni.

Mivel lehetne ösztönözni az olasz városlakókat, hogy tömegközlekedésre váltsanak vagy legalábbis gyakrabban használják a villamosokat, a buszokat és a metrót?

A "személy szerint kevesebbet használná-e az autót, ha…" kérdésre egyebek között ezek a válaszok születtek

- ha tömegközlekedési eszközök gyakrabban közlekednének még éjszaka is

- ha olcsóbb lenne a közösségi közlekedés

- ha kevésbé zsúfoltak lennének a járművek

- ha a külvárosokat egyszerűbben el lehetne érni

A kerékpárutak kihasználtsága még mindig nagyon alacsony. Ugyanez érvényes a közösségi járműmegosztó szolgáltatásokra (autó, kerékpár, robogó vagy roller).

A pisaiak 35%-a, a bariak 27%-a és a genovaiak 25%-a egyáltalán nem fogékony az autóhasználat csökkentése iránt. Nápolyban ez az arány 14%-ra, Torinóban 13%-ra, Milánóban 12%-ra és Rómában 9%-ra csökken.

Az autóhasználat csökkentésével szemben a túlnyomó többség azonban azzal érvel: „Szeretném, de képtelen lennék megszervezni az életemet”.

Lehet őket hibáztatni?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....
2024.05.15
- Bliccelés elleni kampányt tartott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden: 71 121 utast....
2024.05.15
Az Európai Parlament új szabályokat vezet be azok ellen, akik nem fizetnek bírságot külföldön.   ..
2024.05.15
- A Waberer's International Nyrt. 196,7 millió euró árbevételt ért el az első negyedévben, ami 11,3....
2024.05.15
Május elején Budapest belvárosában, a Károly körút 7. szám alatt nyílt meg a régió első Cupra....
2024.05.15
Gyalogátkelőhelyen ütött el lányt egy autós Békéscsabán, a férfi nem állt meg, elhajtott. Négyen....
2024.05.15
- A nehéz tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a pünkösdi hétvégén összefüggően 48 órán át....
2024.05.15
A jövőben bármikor megváltoztathatjuk autónk színét, anélkül, hogy azt át kellene festeni, vagy le....
2024.05.15
Erősen megleckézetett Audi A6 tesztautóm, ami nem a hatásos első benyomásra megy rá, hanem szinte....
2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....