porscheforever
Mi pedig egy csokorba rendeztük az eddig megjelent videókat most, hogy az első szezon végére értek. Persze a legtöbb járműről már mi magunk is írtunk korábban, így érdemes a hivatkozásokra is kattintani!
A legritkább gyári modellek
A Porsche történelmi anyagainak felelőse mutatja meg az öt legritkább Porsche modellt, irigylésre méltó munkakörnyezetben.
5. Porsche 911 Turbo S (964) - Az 1992-ben bemutatott sportautó részben szénszál erősítésű műanyagból készült karosszériával büszkélkedhet. A weissachi versenyrészleg rengeteg olyan alkatrészt használt megalkotásakor, amelyek egyenesen a motorsport világából érkeztek. Összesen 86 darab készült belőle!
4. Porsche 924 Carrera GTS - Összesen 50 darab készült belőle privát versenycsapatok számára 1991-ben. Az első fehér színben, a másik 49 példány pirosban.
3. Porsche 911 GT1 - Egy igazi versenyautó, amelyet a Le Mans-i versenyre fejlesztettek. A homologizációhoz azonban néhány utcai példányt is le kellett gyártani. A szabályok szerint minimum 20 darabnak kellett elkészülnie. Nos, a Porsche 21 darabot épített. Huszonegy darab az egész világ számára! Megőrülünk érte!
2. Porsche 911 SC/RS - 1984-ben 20 darab készült belőle, kizárólag rali versenyekre felkészítve.
1. Porsche 356 America Roadster - Összesen 16 darabot gyártottak belőle! Saját korszakának híres versenyzői küzdöttek vele a győzelemért.
A legszebb hangon megszólaló Porsche modellek
Weissachban a visszhangmentes kamrában szólaltatják meg a toplistás sportautókat.
5. Porsche 911 Carrera RS 2.7 - Csupán 500 darabotot szándékoztak építeni ebből a 210 lóerős modellből, ám olyan nagy kereslet mutatkozott iránta, hogy végül 1080 példány született.
4. Porsche 550 Spyder - A múlt század egyik legendás versenyautója, amelynek 1,5 literes négyhengeres boxermotorja összetéveszthetetlen hangon szólal meg.
3. Porsche 911 GT3 RS - Ötszáz lóerő! Félelmetes. Ehhez nem is kell többet hozzáfűzni.
2. Porsche 918 Spyder - A Nordschleife egyik királyaként ismert sportautó bebizonyítja, hogy egy hibrid erőforrás is képes vérpezsdítő szólamokra.
1. Porsche Carrera GT - Nincs párja a V10-es motor hangjának. Úgy véljük, ezzel nagyon sokan egyetértenek.
A legvadabb légterelők
Szintén Weissachban járunk a Porsche szélcsatornájában, ahol az aerodinamika tudományában csillogtatják képességeiket a mérnökök. Norbert Singer, korábbi versenyigazgató szegődik mellénk kalauzként. A nyolc méter átmérőjű szélcsatornában kilencezer lóerővel hajtott turbina generálja a légáramlatokat!
5. Porsche Cayman GT4 - Utcára is alkalmas, ám a versenyzés az „életének” célja. Légellenállási együtthatója 0,32 cW.
4. Porsche 959 - Egy legenda, amit mindenki birtokolni akar, akinek csak egy kevéske benzin is folyik az ereiben. Légellenállási együtthatója 0,31 cW.
3. 911 RS 2.7 - Az 1972-es Párizsi Autószalonon mutatták be a modellt, ami fentebb a legszebb hangú modellek között is helyet kapott. Hátsó légterelőjére a „kacsafarok” becenév ragadt rá az eltelt évek során. Légellenállási együtthatója 0,40 cW.
2. Porsche Panamera Turbo - A legújabb Panamera Turbo hátsó szárnya is igazán érdekes. Akkor nyílik ki, amikor az autó eléri a 130 km/óra sebességet. Légellenállási együtthatója 0,29 cW.
1. Porsche 935 Moby Dick - Egy Le Mans-i híresség került az első helyre. A 911-en alapuló 935 Moby Dick elérte a 366 km/óra sebességet Le Mans-ban! Becenevét többek között rendkívüli szélessége miatt kapta a regényhős bálnáról.
Technológia, amely a versenypályáról érkezett az utcai autókba
A weissachi tesztpályán Walter Röhrl mutatja meg a toplistára került érdekességeket.
5. Szénszál erősítésű műanyag - Először a 911 GT1 kapott teljesen szénszálas karosszériát a Porsche modelljei közül.
4. Üzemmód választó gomb - Először a 918 Spyder kapta meg az utcai modellek közül, mára azonban már több Porsche típushoz is elérhető.
3. Kerámia féktárcsa - A Le Mans-i versenyre tervezett Porsche 962-ben használták először. Manapság viszont extraként rendelhető az utcai modellekhez.
2. Turbófeltöltő - A turbófeltöltőt a Porsche először a 917/10 versenyautóban alkalmazta. A megoldás később az utcai autókba is beköltözött.
1. Hibrid hajtáslánc - A 919 Hybrid versenyautó tökéletes tesztalany minden új fejlesztéshez, amelyet a közúti hatékonyság növelésének érdekében találnak ki a mérnökök.
Mérföldkövek a versenypályán
5. Párizs-Dakar Rally 1986 - Három Porsche 959 indult az 1986-os versenyen, ahol 13 ezer kilométer megtétele után az első, a második és a hatodik helyen értek célba.
4. Hármas győzelem az 1982-es Le Mans-i 24 óráson - Mind a három Porsche 956 a dobogón végzett a világ egyik legnehezebb versenyének végén.
3. Can-Am győzelem 1973-ban - Itthon kevésbé ismert, ám az Atlanti-óceán túlpartján rangosnak számító versenysorozatban a Porsche 917/30 Spyder annyira erősnek bizonyult, hogy a szervezők még a szabályokat is megváltoztatták a kiegyenlítettebb verseny kedvéért.
2. Rekord a Nordschleifén 1983-ban - A Porsche 956 rekordját azóta sem döntötték meg.
1. Újabb rekord a Nordschleifén 2013-ban - A szériagyártású autók körrekordját produkálta a Porsche 918 Spyder.
A legérdekesebb tanulmányautók
A Porsche magyar dizájnere, Varga Péter a külső formatervekért felel, Ivo van Hulten pedig az utastérért. Ők ketten mutatják meg a legérdekesebb tanulmányautókat.
5. Porsche Typ 754 - A Porsche 911 előfutára, amelynek formája örök kedvenc az autórajongók körében.
4. Porsche 989 - A Panamera ötlete sokkal régebbre nyúlik vissza, mint azt a legtöbben gondolnák.
3. Porsche Cayenne Cabriolet - Igazán furcsa a 2002-ben bemutatott tanulmány. A szabadidő-autó és egy kabrió keverékén felismerhető a Targára emlékeztető merevítő keret is.
2. Porsche 918 Spyder - A jelenlegi zászlóshajó szinte alig változott a tanulmányhoz képest.
1. Porsche Mission E - Az elektromos motorral megálmodott Mission E a Porsche jövőjébe nyújt betekintést.
A legemlékezetesebb Porsche Exclusive modellek
Ebben a videóban Boris Apenbrink, a Porsche Exclusive különleges járművekért felelős igazgatója mutatja be a listára került különlegességeket.
5. 911 Club Coupe - A Porsche klubélet 60 éves születésnapjára készült modellből csupán 13 darab készült 2012-ben!
4. Porsche 911 Speedster - A 997-es generációból készült modell a két jellegzetes hátsó domborulatról ismerhető fel a legkönnyebben.
3. 911 Sport Classic - Visszatért a „kacsafarok” és a múltidéző könnyűfém keréktárcsák.
2. Porsche 911 Turbo S (964) - Csak 86 példány készült 1992-ben ebből a modellből a Porsche Motorsport és a Porsche Exclusive közreműködésével.
1. Legnagyobb sajnálatunkra az első helyezett egy lepel alatt bújik meg, és csak az év későbbi pontján mutatják meg.
A legkeményebb tesztek
A weissachi tesztközpontban nem csak egy sima pálya található. A Porsche a legkülönfélébb „kínzásoknak” teheti ott ki a járműveit.
5. „Csúszópad” - A hatalmas leaszfaltozott körön az autók kezelhetőségét tesztelik.
4. Tesztpálya - Kátyúk és különféle útegyenetlenségek szimulálhatók itt. Sőt, még egy sós vízzel teli kád is helyet kapott. Ezen 30 km/h sebességgel hajtanak át az autókkal és azok alsó részének korrózióvédelmét vizsgálják. Ezt a megoldást is évtizedek óta használják már, akárcsak az ugratópadot.
3. Szélcsatorna - 2015 óta egy megújult szélcsatornában tesztelik a versenyautókat és az utcai gépeket egyaránt. Akár egy 300 km/órával száguldó autó körül áramló levegőt is képesek szimulálni az új kamrában.
2. Off-road pálya - A Porsche szabadidő-járműveit dolgoztatják itt, vizsgálva a merevségüket, stabilitásukat terepen, vagy épp a vízbe merülési képességüket.
1. Törésteszt - Valószínűleg nem kell hosszan magyaráznunk, mennyire fontosak a töréstesztek egy autó megalkotásakor. A Porsche sem kíméli a gépeit.
A Top5 videók első évadának ezzel vége, ám a kommentek között várjuk az ötleteket, hogy milyen témakörben lehetne még mozgolódni!