MGE

Változnak a trendek a gépjármű márkaszervizek ajánlataiban

2014.02.24.

Az elmúlt évek statisztikái alapján, - az új autó eladások lassulása miatt -, tovább romlott a hazai gépjárműállomány átlagéletkora, ami már 13 év. A hazai autóimportőrök természetesen nyitottak az idősebb autók tulajdonosai felé, s olyan ajánlatokat dolgoztak ki, melyek a korosabb kocsiknál is elérhetővé teszik a márkaszervizek szolgáltatásait.

A márkaszervizek vezetőinek tapasztalatai azt mutatják, hogy a személygépkocsik esetében - csökkent az utóbbi időben a szervizek forgalma – derült ki abból a felmérésből, amit az MGE készített el az „Értünk hozzá” kampányban résztvevő 30 márka országos szervizhálózataiban. Az ok egyértelműen arra vezethető vissza, hogy a magánszemélyek csak nagyon kevés új autót vásárolnak, s mivel a hazai tulajdonosok jellemzően a kocsik 3-5 éves kora után elfordulnak a márkaszervizektől, csökken a potenciális ügyfelek száma. A céges üzemeltetők is csak a garanciaidő lejártáig hordják autóikat márkaszervizekbe, e mellett ez a réteg nem is nagyon használ idősebb autókat.

E folyamattal az importőrök is tisztában vannak, így – szervizhálózatukkal összefogva - egyre többen kínálnak kifejezetten az idősebb autók javítására szóló kedvezményes ajánlatokat. Az ilyen akciókat már évekkel ez előtt megkezdő márkák tapasztalatai egyértelműen mutatják azt a tényt, hogy az akciók hatására sokan tértek vissza a márkaszervizekhez. Az ajánlatok márkától függően változóak: akad olyan importőr, amely kizárólag az alkatrészekre ad kedvezményt, de van olyan is, aki a teljes javítási folyamatot biztosítja kedvezőbb áron. Az ajánlatokról részletes információ található a www.ertunkhozza.hu oldalon.

A piac 20 százalékát lefedő Porsche Hungaria például egy teljes ernyő programot hozott létre a szervizajánlatok összesítésére Go! Service Program néven, amelyben idősebb autókra vonatkozó ajánlatok is elérhetőek. A kínálatban külön kedvezménycsoportba tartoznak a négy évnél, valamint a nyolc évnél idősebb gépkocsik.  

Hasonló ajánlattal áll az ügyfelek rendelkezésre az Opel is: a német márka myOpelService.hu néven foglalja össze szerviz szolgáltatásait. Szerviz 4+ címen a 4 évnél idősebb gépkocsik esetében egyedi ajánlatok várják az üzememben tartókat, akik így az autók idősebb ciklusában is Opel technológiával, eredeti Opel alkatrészekkel tarthatják karban a gépkocsikat. Szintén ennek a korcsoportnak nyújt kedvezményt a Toyota is: a japán gyártó típusra szabott, kedvező alkatrészárakkal biztosítja ügyfeleinek azt, hogy gyári minőségen tartsák autóikat. A Peugeot ajánlata valamivel összetettebb, a Peugeot Főnix Program esetében ugyanis az autó életkorától függ a kedvezmény mértéke.

Több márka esetében igaz az, hogy a kocsik 5 éves korától biztosítanak kedvező árakat: a Volvo például Volvo Classic Szerviz néven akár 30 százalékos engedményt is ad ügyfeleinek, illetve a Ford és a Citroen is ettől az életkortól enged az áraiból, s munkadíjaiból.

A Hyundai és a KIA speciális alkatrész családot tervezett a koros gépjárművekre, Product Line 2 néven, a gyári beszállítók által készített alkatrészeket kínálnak, ahol az eltérő specifikáció akár 20 százalékos árelőnyt is biztosít. Emellett a hálózatokban gyakran találkozni munkadíjra, alkatrészekre és kenőanyagokra vonatkozó kedvezményes ajánlatokkal is.

Akadnak olyan gyártók is, - mint például a BMW és a Mazda -, akik felújított alkatrészekkel nyújtanak alternatívát az ügyfeleknek. A gyári technológiával felújított alkatrészekre ugyanazok a szigorú minőségi követelmények vonatkoznak, mint az eredetiekre, és természetesen garancia is jár ezekre az alkatrészekre.

„Meg kell változtatni azt a tévhitet, hogy az illegális vagy olcsó szervizekben történt javítás után az autó a korának és futásteljesítményének megfelelő állapotban van, illetve a közlekedésbiztonsági követelményeknek mindenben megfelel. Ahhoz, hogy minden szempontból biztonságosan lehessen közlekedni a bent ülők és a többi közlekedő veszélyeztetése nélkül, olyan szervizben kell javíttatni, amely rendelkezik képzett szakemberrel, gyári javítási technológiával, diagnosztikai és beállító műszerekkel és frissített javítási szoftverrel és gyári, vagy igazoltan egyenértékű alkatrészekkel, munkájáról számlát ad és arra ezzel garanciát vállal” – mondta el Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. „Az autózás veszélyes üzem, ennek megfelelően minden gépjárművet üzemeltető, vezető vállát súlyos felelősség terheli akkor is, ha ez a mindennapokban esetleg el is sikkad. A gépjármű tulajdonosoknak elemi érdeke, hogy autójuk megfelelő műszaki állapotban legyen, a gyárilag beépített közlekedés biztonsági rendszerei hibátlanul működjenek, baleset utáni javítás során a baleset előtti állapotba kerüljön, a javítása gyári technológiával és alkatrészekkel, garanciával készüljön el,, elszámolása szakmailag korrekten, az ügyfél felé áttekinthetően történjék." - tette hozzá az ügyvezető elnök.

Számos baleset történik Európában műszaki hibából

Az Európai Unió területén minden évben mintegy 128 000 ember szenved súlyos személyi sérüléssel járó balesetet az utakon a gépjármű műszaki hibája miatt, és ebből közel 2000 halállal végződik. Magyarországon éves szinten mintegy 5000 ember szenved balesetet műszaki hibából, és ebből 70-en életüket is veszítik. A gépjárművet üzemeltetőknek, vezetőknek tehát nem csupán mozgásszabadságot biztosít az autó, de kötelezettséget és felelősséget is jelent számukra. Az üzemeltető felel gépjárműve műszaki állapotáért, biztonsági berendezéseinek működéséért a mellett, hogy a vonatkozó, és a gépjármű teljes életútjára hatályos jogszabályokat is be kell tartania.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.17
Ki hinné, hogy már négy év eltelt amióta bemutatták az első elektromos Opel Corsát. A modell....
2024.05.17
Jövet-menet gyorsan hajtott egy autó Dejtáron. ..
2024.05.17
Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin....
2024.05.17
A brit Alfie Hewett a hivatalos támogatásnak köszönhetően már egy RX 450h+-t vezethet az Egyesült....
2024.05.17
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.17
Sok osztrák számára nagyon fontos a saját autó, és ennek megfelelően gondoskodnak róla – írja a....
2024.05.17
Idén, immár harmadik alkalommal indít közlekedésbiztonsági témájú online felmérést a Nemzeti....
2024.05.17
Az ünnepi hosszú hétvégén, május 18. (szombat) reggeltől május 20. (pünkösdhétfő) estig ismét....
2024.05.17
Le kellett zárni az autópályát éjszaka. ..
2024.05.17
Amíg a tisztán elektromos autók piaca stagnál, addig a plug-in hybridek növekedést mutatnak, amire....