Ferrari
Úgy tűnik, a Via Emilián ismeretlen az a válság, amely az egész autóipari szektort globális szinten sújtja, beleértve az ellátási nehézségeket, az emelkedő nyersanyagárakat, a kereslet csökkenését, a logisztikai problémákat vagy a félvezetőhiányt. "A 2021-es rekord pénzügyi eredmények ismét bizonyítják üzleti modellünk erejét" – kommentálta a világhírű olasz autóház sikereit Benedetto Vigna vezérigazgató.
"Nagy gondossággal kezeltük klientúránkat és a lenyűgöző rendelésállományt, összhangban azzal a stratégiánkkal, amelynek alapja a kontrollált növekedést és márka exkluzivitásának megőrzése.”
A Ferrari még egy rekorddal büszkélkedhet, ami a cég minden munkavállalójának pénztárcáját közelről érinti: ez pedig a versenyképességi bónusz, ami most először lépi túl a 10 ezer eurót, és valamivel meghaladja a 12 ezer eurót fejenként.
Ami a konkrét sikereket illeti: a kiszállítások 2020-hoz képest 22,3%-kal, 2019-hez képest pedig 10,1%-kal nőttek, és elérték a 11 155 darabot, különösen az ázsiai eredményeknek és a 8 hengeres modelleknek köszönhetően. A V8-as eladások 34,6%-kal nőttek, ami több mint ellensúlyozta a 12 hengeresek 16,1%-os visszaesését, ami főként a 812 Superfast leállítása miatt következett be.
A Ferrari jelezte, hogy a gyártási számokat az F8-as család, valamint a Roma és az SF90 Stradale húzta, de a Portofino M és az SF90 Spider kiszállításai is felgyorsultak az év során.
Földrajzilag az exportcélpontok közül kiemelkedik Kína, Hongkong és Tajvan, ahová 97,1%-kal több autót exportáltak 2020-hoz képest. Az ázsiai-csendes-óceáni térség többi része pedig +27,2%-os eredményt hozott, Amerikában pedig 21,8%-os növekedést értek el az értékesítésben.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!