Skoda Fabia
A Volkswagen-konszern MQB platformja sok előnnyel járt az új Skoda Fabia számára. Például a nagy és ultranagy szilárdságú acélok arányát a korábbi 53 százalékról 79 százalékra növelték, ami nem csak a biztonságot (a törésteszt 5 csillagos) és a karosszériamerevséget javította, de ennek köszönhető az is, hogy a jelentős méretnövekedés, illetve a jobb felszereltség ellenére a tömeg alig nőtt, az alapváltozat mindössze 1041 kg-ot nyom. 9 légzsák jár hozzá alapáron, köztük a hátsó oldallégzsákok és a vezető térdlégzsákja.
Az új műszaki alapok miatt a Fabia hossza 11,1 a tengelytávja 9,5, a szélessége 4,8 centiméterrel lehetett nagyobb, így már ez a legnagyobb modell a hagyományos (nem SUV) B-szegmensben. Ez belül is érződik, két 190 centis felnőtt kényelmesen elfér egymás mögött, és 50 literrel bővült a csomagtartó is az elődhöz képest, pótkerékkel együtt 343 literes.
Megjelent a nagyobb Skodákból ismert, vezetőoldali ajtóba rejtett esernyő és tartó, az ülések hátoldalán kialakított mobiltartó zseb, USB-C csatlakozóból pedig akár ötöt is lehet rendelni Összesen 43 darab Simply Clever megoldás van a cseh kisautóban, a régi trükkös megoldások (jégkaparó a tanksapkánál, parkolási cetli tartó, minikuka az ajtókban, tölcsérré alakítható kupak az ablakmosó tartályhoz) is megmaradtak.
Fontos változás, hogy már nincs dízelmotor (meg hibrid sem) a Fabia kínálatában, csak az ezres, háromhengeres benzinmotor kapható 80, 95 és 110 lóerővel, és az 1,5-ös négyhengeres 150-nel. A kifejezetten a magyar piac számára összeállított Go felszereltséggel 5,3 millió forinttól indul az árlista a 80 lóerős motorral, ez a felszereltség az alap Active-ra épül, vagyis már tartalmazza a manuális klímát, a mp3-as rádiót, a LED fényszórót, a sávtartót, a koccanásátlót és a 9 légzsákot, de van még benne Bluetooth-kihangosító, multifunkciós bőrkormány, 15 colos acélfelni és tempomat is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!