Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató
A kormányszóvivő közlése szerint gondoskodnak arról, hogy legyen közvilágítás az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszán. Kovács Zoltán egy más témában tartott szerdai kormányszóvivői tájékoztatón kérdésekre válaszolva beszélt arról, hogy jogászoknak kell megvizsgálni a budaörsi polgármester tervezett intézkedését, amely szerint Budaörs önkormányzata nem fizeti tovább az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának közvilágítását.
Mint alább írjuk, Wittinghoff Tamás kedden közölte azt, hogy az érintett szakaszra bevezetett útdíj egyoldalúan megváltoztatta a közlekedési feltételeket, ezért a város február 28-i hatállyal felmondja a 2002-ben kötött autópálya-világítási szerződést. Kovács Zoltán szerdán azt mondta, egy-egy ilyen szerződéses kérdés rendezése túlmutat azon, hogy a polgármester csak úgy egyoldalúan felmondjon ilyen típusú megegyezéseket. A szóvivő közölte: "gondoskodni fogunk arról, hogy ne boruljon sötétségbe ez az útszakasz".
Korábban írtuk:
A városvezető közleményében hangsúlyozta, hogy Budaörs annak ellenére hajtott végre jelentős, több milliárd forintos fejlesztéseket a területen működő vállalkozásokkal közösen, hogy arra nem lett volna kötelezettsége. – Ezeket a beruházásokat térítésmentesen átadtuk az állam tulajdonába – írta a polgármester –, ezenfelül jelentős részt vállalunk az útszakasz napi üzemeltetésében, és mi fizetjük a főpálya és a lehajtók közvilágítását is.
Wittinghoff Tamás közölte, hogy az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszára bevezetett útdíj egyoldalúan megváltoztatta a közlekedési feltételeket, ezért a város február 28-i hatállyal felmondja a 2002-ben kötött autópálya-világítási szerződést. A polgármester bejelentette azt is, hogy mivel az útdíj január 1-jétől érvényes, a felmondási idő alatt nem vállalják át a közvilágítás költségeit, az erre az időszakra eső számlákat pedig továbbítják a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak.