járműértékesítés
A VW Atlas gyártása Chattanoogában Fotó: Volkswagen
A folyamatos ellátási lánc problémák, például a számítógépes chipek hiánya továbbra is lassítja az amerikai autópiacot. A nagyobb járművek, például városi terepjárók és pick-up teherautók iránti nagy keresletnek köszönhetően egyes gyártók a harmadik negyedévben is jelentős eladási növekedést könyvelhettek el.
A német ipari óriás, a Volkswagen a szeptember végéig tartó három hónapban 12,0 százalékkal 88 820 új járműre növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest. A fő ok egy erős SUV üzlet volt az Atlas, Tiguan és Taos modellekkel, ahogy a VW bejelentette. Az év eleje óta az eladások ennek ellenére 20,1 százalékkal estek vissza.
A Volkswagen sportautó-leányvállalata, a Porsche azt állítja, hogy a harmadik negyedévben 8,5 százalékkal 16 581 autóra növelte eladásait az Egyesült Államokban. A német BMW luxusautó-gyártó is a közelmúltban növelte eladásait a fontos amerikai piacon. Az elmúlt három hónapban a BMW 78 031 új autót szállított oda, ami éves szinten 3,2 százalékkal növelte eladásait. A Mini leányvállalata 11,4 százalékkal 7178 járműre nőtt, ahogy a BMW bejelentette. A pozitív negyedéves fejlemény ellenére a BMW amerikai eladásai összesen 5,3 százalékkal estek vissza év eleje óta.
A GM egyértelmű győztes
Ha nem is minden gyártó mutatta be az elmúlt negyedévre vonatkozó adatait, az amerikai iparágvezető General Motors (GM) már biztos az egyik nagy nyertes. A GM a chipellátás javulásának köszönhetően 24 százalékkal, 555 560 járműre növelte eladásait hazai piacon, így a rivális Toyotát már a második negyedévben is távol tartotta. A Stellantis nemzetközi ipari óriáscégnek is jelentős visszaeséssel kellett megbirkóznia. A Honda eladásai még 36 százalékkal is visszaestek, míg versenytársa, a Nissan 23 százalékkal kevesebbet adott el.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!