ICDP
Ki sem kell mozdulni otthonról, mégis mélyen beleáshatja magát az, aki regisztrál az ICDP soron következő online konferenciáinak valamelyikére. December 2-án 11 órai kezdettel egyórás webinárium keretében tárgyalják a VMS (Vehicle Management System) és OEM (Original Equipment Manufacturer) kereskedések teljesítményét, működésének tapasztalatait, és jövőbeli hatékony működésének lehetőségeit. Még ugyanazon szerdai nap délutánján a „Bomlasztó erők – felkészülés a fekete hattyú eseményekre” címmel is lesz egy másik izgalmasnak ígérkező online konferencia, ahol a résztvevők arról beszélgetnek majd, hogy jelenkorunk felgyorsult világában mennyire feleltethetőek meg az autóipar hosszú távú (3-5 éves stratégiái) a rohamosan változó körülményeknek. Szó lesz arról, hogy felkészülni csak az ismert körülmények és a várható kockázatok tükrében lehet az eseményekre, de a valóság néha egészen különös dolgokat produkál. Példaként a 2008-ban begyűrűzött gazdasági világválságot említik a szakértők, mellyel kapcsolatban megjegyzik, hogy az akkor induló folyamatok jelentős részét tökéletesen alábecsülték, és ennek sajnos meg is lett a hosszú távú következménye. Az is igaz – teszik hozzá –, hogy még ha időben fel is ismerték volna a helyzetet, akkor sem biztos, hogy képesek lettek volna meghozni azon – egyenként is vélhetően igen fájdalmas – döntések sorozatát, melyekkel csillapítani lehetett volna a krízis hatásait. Ezek az úgynevezett fordulópontok teljesen át tudják rendezni a piacot, a szektor, vagy akár a társadalom egészét.
Karácsonykor az ICDP-nél is leteszik a lantot, legalábbis ami a konferenciákat illeti (kép forrása: blog.usrentacar.co.uk)
Másfél hónap téli álom után, az új esztendő harmadik hetében folytatódik a szakmai tapasztalatcsere, mégpedig az új gépjárművek 21. századi ellátási láncának témakörében. Az ICDP németországi bázisán, a frankfurti repülőtéren január 21-ére szervezett workshop keretében.
Az első januári ICDP workshopot a szervezet frankfurti székhelyén tartják (kép forrása: ICDP)
5 nappal később az ICDP értékesítői csoport tagjai ülnek a számítógépeik elé, hogy tevékenységi területük digitális teljesítményének fokozásával kapcsolatban egyeztessenek. Február 9-én a használtautó szupermarketekről lesz szó (a használtautó trendekkel foglalkozó cikksorozatunkban érintettük a témát), február 23-án pedig a gépjárműszervizekkel kapcsolatos kérdőívekről értekeznek online a tagok. Két fontos dátumot már most érdemes bevésni a naptárba: március 15-16-án lesz a szervezet rendes tavaszi találkozója, június 14-15 között pedig a nyári konferenciára invitálják a tagságot. A Berlinben tartandó tavaszi találkozónak már körvonalazódik a programja, melynek fő témája a 2015-2016-os kutatási program lezárása lesz.
Telnek-múlnak az évek, de egy biztos: az ICDP tagok jövőre sem fognak unatkozni
Felkerültek az ICDP portálra a kizárólag az ICDP tagsága számára elérhető szakmai anyagok (amiből mi is rendre szemezgetünk itt az Autószektor hasábjain – a szerk.). Feltöltötték a vásárlók igényeiről, elvárásairól és viselkedéséről szóló, valamint a „szerencsés vesztesek” című webináriumok előadásait, emellett szintén megtalálhatók a honlapon Steve Young legutóbbi „A vásárlói szokások hálózatokra és kereskedőkre gyakorolt hatás” című prezentációja. Az előbbi, Christophe Guillaneuf által jegyzett téma kiindulópontjául szolgált, hogy a főbb európai piacokon az autógyárak franchise egységei átlagosan 14%-os csökkenést szenvedtek el. Igaz, hogy ez a hanyatlás számos külső tényezőnek köszönhető, ugyanakkor a gyártók és a nagykereskedők stratégiai döntései is hozzájárultak a hatás erősödéséhez. Az életben maradt kereskedőket nevezi a szerző „szerencsés veszteseknek”. Az előadás 4 részből épült fel: az EU7 országokban felméri a piac megmaradt szereplőit, megnézi az átalakulásukhoz vezető okokat (sokan független kereskedésekké avanzsáltak). Megvizsgálja, hogy mennyiben változtatta meg a függetlenedés a kereskedők szokásait, elsősorban az alkatrész értékesítést, szerviz szolgáltatásokat és vásárlói profilok menedzselését tekintve. Végül, de nem utolsósorban megkongatja a vészharangot, figyelmeztetve a túlélőket, hogy egy újabb óriási visszaesés kockázatával kell szembenézniük az alkatrészellátás piacán.
Az ICDP szakértők a tagok számára fenntartott oldalakon keresztül ugyancsak megismerkedhetnek részleteiben az orosz autóértékesítési piac elemzésével (ebben a témában mi többször írtunk már az Autószektor hasábjain), vagy éppen az indiai értékesítési hálózat fejlesztésével. Az érdekesebb anyagokba a következő hetekben-hónapokban mi is betekintést nyújtunk majd szakmázó olvasóközönségünk számára.