Koenigsegg
A Jesco Attack 1 perc 24,86 másodperc alatt teljesítette a kihívásokkal teli 2,2 mérföldes (3,5 km) pályát, amely köztudottam meg van spékelve egy 180 fokos hajtűkanyarral is.
A „granprí” tekintélyét jelentős mértékben növeli az a tény, hogy sem a hiperautó, sem a pilótája, Markus Lundh korábban nem járt a Laguna Secán. Annak ellenére, hogy a 66 éves múltra visszatekintő kaliforniai pálya mind a pilóta, mind a jármű számára feltérképezetlen terep volt, a Jesco Attack kétszázad híján egy másodperccel - 0,58 szekundummal - múlta felül a Czinger 21C-t pályacsúcsát. Utóbbi egyébként éppen a Circuit of the Americas versenyen állított fel szériaautós körrekordot, 0,2 másodpercet verve a Hennessey Venom F5-re.
Az új pályacsúcs persze nemcsak a pilótát dícséri, hanem a dupla turbófeltöltésű, 5,0 literes 1280 lóerőt teljesítő V-8-as motort, amely mellesleg E85 üzemanyaggal egészséges 1600 lőerőre tornássza fel a teljesítményét, 1500 Nm forgatónyomaték mellett.
Nem ez a Jesko Attack első pályarekordja. A tavalyi év végén Niklas Lilja gyári tesztpilóta 2 perc 56,97 másodperc alatt teljesített egy kört a a Laguna Secánál sokkal nehezebb pályán, a svédországi Gotland Ringen. Csaknem nyolc másodperccel nyeste meg a Porsche 911 GT3 RS MR által felállított régi rekordot!
De a svéd márka nem elégszik meg ezzel, tevékenyen tervezi azt, hogy a Jesko Absoluttal tovább döntögesse a sebességrekordokat, miután a közelmúltban ezt már négyszer megtette. A Jesko Attack és a Jesko Absolut direkt úgy van tervezve, hogy az előbbi pályarekordokat, az utóbbi sebességrekordokat küldjön a múltba szériaautós kategóriában. A Koenigsegg nyomatékosan emlékeztet arra, hogy műszaki szempontból továbbra is rekorder a sorozatgyártású autómárkák között.