Audi
A Bécsi Motor Szimpóziumon mutatta be az Audi a kétliteres TFSI turbómotor új generációját, amely először az idén érkező új, B9-es kódnevű A4-eshez lesz megrendelhető. Az 1984 köbcentiméter hengerűrtartalmú négyhengeres teljesítménye 190 lóerő, legnagyobb nyomatéka 320 Nm, amely már 1450-es fordulatszámtól teljes egészében elérhető. Az új motorral az A4-es átlagfogyasztása kevesebb mint 5 liter/100 km, ami a kategória legjobb értéke a hasonló erősségű benzinmotoros változatok között (a 184 lóerős BMW 320i fogyasztása például 5,9 liter).
A mindössze 140 kilogrammot nyomó új TFSI számtalan fogyasztáscsökkentő technológiát felvonultat: a gyorsabb felmelegedést szolgálja, hogy a kipufogó leömlő a hengerfejbe van integrálva, a belső súrlódást pedig nagy viszkozitású 0W-20-as olaj javítja. Részterhelésnél a motor szívási ideje rövidebb a hagyományosnál, a szívószelep hamarabb záródik, mint hogy a henger elérné az alsó holtpontját, ami kisebb nyomást, és hatékonyabb sűrítést tesz lehetővé. A változó szelepvezérlés nagyobb terhelésnél viszont tovább tartja nyitva szívószelepet, ezért ilyenkor egy nagyobb motor teljesítményét erejét nyújtja az erőforrás.