ICDP
Használt autókat árulni egy kereskedés alapvető funkciói közé tartozik, ráadásul igen fontos funkció. Az Egyesült Királyságban például a kereskedések bevételeinek körülbelül 30%-a származik használtautó kereskedelemből, de a kontinentális Európában is hasonlóan nagy jelentősége van a területnek. A kereskedők kialakították a megfelelő csatornákat, amiken keresztül megfelelő mennyiségű és minőségű használt autó érkezett hozzájuk. Így például lízingcégeket alapítottak, így a náluk vásárolt autó vissza is került hozzájuk néhány év után.
Azonban az idők változnak és jelenleg több Egyesült Királyságbeli kereskedés csökkentette növekedési terveit, mert egyre komolyabb kompetitorokkal kell szembe nézniük a használt autók kereskedelem területén. De kik ezek a versenytársak?
Először is Európa legnagyobb lízingcégei. Az ALD Automotive és a LeasePlan sokak számára ismerős lehet, céges autó esetén jó eséllyel az ő logójuk virít a rendszámtábla tartókeretén. Mivel rengeteg autóval dolgoznak, logikus, hogy beszállnak a használtautó-kereskedelembe is. A LeasePlan évente 250.000 3-4 éves használt autót dob a piacra, 20%-át pedig közvetlenül a következő tulajdonos számára értékesíti. Terveik szerint ez a szám 2022-re már 40% lesz, ezt pedig többek között a CarNext nevű szolgáltatásán keresztül szeretnék elérni. A CarNext egy európai, mind vállalkozások mind magánszemélyek számára elérhető online piactér, ahol a LeasePlan használt autóit vásárolhatják meg az érdeklődők. Érdekesség, hogy a tranzakciók 70%-a teljesen online történik és még házhozszállítás is kérhető.
Szintén komoly kihívást jelentenek az utóbbi években egyre terjedő óriás-használtautó kereskedések. Ezek azok a vállalatok, amik telephelyeiken több száz autót tartanak, a méretgazdaságosságnak köszönhetően pedig igen jövedelmező üzletet visznek. Magyarországon ilyen például a kétes hírnevű AAA Autó, de tőlünk nyugatra, különösen Olaszországban nagy hagyományai vannak az effajta használtautó-kereskedelemnek.
Végül pedig az utóbbi egy évtizedben jelentek meg azok a szereplők, akik bár a digitális térben óriásiak, fizikai jelenlétük minimális. Ilyen például az Auto1, vagy az amerikai Carvana, melyek célja, hogy általánossá tegyék az online autóvásárlását, amiben aránylag jól állnak, ugyanis a fizikai jelenlét hiányában képesek olcsóbban adni az általuk forgalmazott modelleket, mint versenytársaik az ő hasonló autóikat.
Hogy végül lesz a versenynek nyertese, vagy ezek a csatornák egymással párhuzamosan működnek-e majd, egyelőre nem tudhatjuk, de számunkra mindenképpen előnyös, ha verseny van a használtautó-kereskedők között. Végül is, értünk, a vásárlókért versenyeznek, minket pedig minőséggel és jó árakkal lehet meggyőzni.