autóipar
Ezáltal erősödik a funkcionális határokon átnyúló együttműködés: Első ízben egyértelműen egy kézben van minden egyes modell esetében a műszaki és minőségi kérdések, a költségkeret és a határidők betartása iránti, valamint a gazdasági felelősség a modell koncepciójától, egészen az életciklus végéig. Ezek a felelősségi területek eddig különböző vállalati egységek között oszlottak meg, modellcsoportonként differenciálva.
Az új szervezet a kompetenciákat négy, egyenként több modellsorozatból álló csoportban fogja össze:
1. Small: Az olyan kisjárművek csoportja, mint az up! és a Polo, valamint a jövőben kis SUV modelleket is tartalmaz, Klaus-Gerhard Wolpert (59) irányítása alatt, aki 2010 óta a Volkswagen márka és a konszern termékmenedzsmentjét vezette.
2. Compact: A Golf-osztályként is ismert csoport a ferdehátú limuzinoktól, a lépcsőshátú és kombi modelleken át, egészen az SUV modellekig terjed. Ennek vezetését Karlheinz Hell (52) veszi át, aki ezt megelőzően 2014 óta a Volkswagen konszernben az elektromos és elektronikai cikkek beszerzési főnöke volt.
3. Mid- Fullsize: Ez a termékportfólió a Passattól, a Sharanon és a jövőbeli közepes méretű SUV modelleken át, egészen a Touaregig terjed,
Dr. Elmar-Marius Licharz (45) vezetésével, aki 2010 óta a Volkswagen AG-nál, a Volkswagen márka termék kontrolling tevékenységét irányította
4. BEV: Az e-Up!* és az e-Golf** modellek révén már léteznek ilyen márkájú elektromos járművek (Battery Electric Vehicles). A következő lépést a nagyobb hatótávolságú elektromos járművek jelentik majd, amelyeket ebben a csoportban fejlesztenek. Ennek egyik példája a CES 2016 alkalmával bemutatott BUDD-e tanulmány. A BEV modellek csoportját Christian Senger (41) irányítja, aki a Continental AG-tól érkezik a Volkswagenhez. A Continentalnál az Automotive Systems and Technology területet irányította.
Erős partnerként további támogatást nyújt majd az egyes modellsorozatok felelőseinek az újonnan létrehozott Stratégia és Termékek terület. Innen irányítják többek között a termékek életciklusának meghatározását, illetve életútjuk főbb eseményeinek összehangolását.
„Ezáltal világos struktúrákat és felelősségi területeket hozunk létre, így munkatársainknak több ideje jut legfontosabb feladataikra. Erősödik a felelősségvállalás, a kezdeményezőkészség és a csapatszellem”- magyarázza a Volkswagen vállalati kultúrája átalakításának egyik központi elemeként az új struktúrát, Dr. Herbert Diess.
Álláspontja szerint ugyanakkor az is cél, hogy felkészüljenek a jövőbeli kihívásokra, amelyek a digitalizáció és az elektromobilitás fejlődéséből és a vevők változó kívánságaiból adódnak. „A terméksorozatokra épülő új szervezet jövőképes termékprogramot tesz lehetővé, mivel erősíti az egyes funkcionális területeken átnyúló együttműködést és ezáltal a márka nyereségességét is fokozza.”
* e-up!: Áramfogyasztás (kWh/100 km): 11,7 kombinált, CO2-emisszió g/km: 0 kombinált, hatékonysági osztály: A+
** e-Golf: Áramfogyasztás (kWh/100 km): 12,7 kombinált, CO2-emisszió g/km: 0 kombinált, hatékonysági osztály: A+