győri motorok
„A dízeltechnológia továbbfejlesztésével és az alternatív meghajtások fejlesztésével tovább bővítjük termékportfóliónkat és biztosítjuk hosszú távú jövőbeli növekedésünket. Első alkalommal gyártunk dízelmotort mild-hibrid technológiával.“ – mondta Achim Heinfling, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.
Az újfejlesztésű dízelmotor a 12 voltos indítógenerátor, valamint a lítiumion-akkumulátornak köszönhetően jelentősen csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A 2.0 TDI motor kisebb súlyával is kitűnik, amely a korábbi öntvény motorblokk helyére lépő alumínium forgattyúsháznak köszönhető. A dugattyúgyűrűk, a főtengely és a hengerfej is újfejlesztésűek, a megmozgatott tömeg és a súrlódás csökkentése céljából. A háromkörös hűtés – egy kör a motorblokk, kettő a hengerfej hűtéséről gondoskodik – minden vezetési szituációban ideális hűtőfolyadék-áramlást tesz lehetővé. Az új kialakítású turbófeltöltőben egy gyors, elektromos motor vezérli a változtatható lapát-geometriát (VTG – Variable Turbo Geometry). A szintén új, közös nyomócsöves (Common Rail) befecskendező-rendszer 2 200 bar nyomáson juttatja be az üzemanyagot az égéstérbe.
A vállalat az új négyhengeres motorok gyártásához 6 000 négyzetméteren egy új gyártósort helyezett üzembe, ahol műszakonként 500 motor készül. A négyhengeres dízelmotorok alumíniumblokkjai a jövőben más konszern-telephelyek számára is Győrben készülnek majd.
Az új gyártóterületen közel száz munkatárs dolgozik. A gyártósor felépítésénél az Audi Hungaria nagy hangsúlyt fektetett az ergonómiára. A munkahelyeket a Motion Capture ruha (mozdulatelemző rendszer) segítségével elemezték, és ennek megfelelően alakították ki. Egy teljesen automatizált logisztikai rendszer látja el a termelést a szükséges alkatrészekkel. 22 automata szállítóberendezés közlekedik mintegy száz előre beprogramozott útvonalon, és műszakonként több mint száz kilométert tesznek meg.