Tata Motors
Az Új-Delhi Autószalonon mutatta be a Tata kisautójának új nemzedéket, egyelőre kétféle karosszériával. Az adózási szempontok miatt négy méternél kicsivel rövidebb négyajtós kivitel Zest, a ferdehátú ötajtós Bolt néven érkezik, a hátsó túlnyúlást leszámítva műszakilag nincs különbség a két autó között.
Az indiai, brit, és olasz dizájnstúdiók összefogásából készült formaterv már a Tata új, DesignNext formanyelvének jellegzetességeit hordozza magán, amit leginkább a lágy formákkal és lekerekített élekkel lehet jellemezni, legfőbb jellegzetessége a később a Tata más modelljein is megjelenő karakteres hűtőmaszk. Megjelentek a LED-es nappali fények és a LED-es hátsó lámpák, a Bolt valódi leszorítóerőt generáló hátsó szárnyat kapott, csúcsváltozatok 15 colos könnyűfém felniken gördülnek.
Az utastérben a legkomolyabb fejlesztés a Harman által gyártott, 5 colos érintőképernyővel rendelkező infotainment rendszer, amely fejlett bluetooth támogatással, hangfelismeréssel, okostelefon integrálási képességgel (akár navigáció is), és közösségi médiás funkciókkal is rendelkezik.
Indiában elsőként kínál kis hengerűrtartalmú, turbófeltöltős motort egy kisautó, a Zesthez és a Bolthoz kapható 1,2 literes, 85 lóerős, négyhengeres „Revotron” blokk a Tata új fejlesztése. A csúcsváltozatot azonban egy Fiat eredetű, 1,3 literes, 90 lóerős, 200 Nm nyomatékú dízelmotor hajtja, amelyet akár ötfokozatú robotizált váltóval is lehet majd párosítani. Újdonság ebben a szegmensben Indiában a sebességfüggő elektromos szervokormány.