Saar-vidéki vállalat
A Ford már pár éve bejelentette, hogy az európai piacon teljesen új marketingstratégiát és palettát akar bevezetni, amely sokkal inkább hajaz az amerikai piacéra. Emiatt a legtöbb hagyományos üzemanyaggal hajtott kompakt és városi autó gyártását megszüntetik, köztük a Fiestát, a Mondeót és a Focust is. Helyettük elektromos meghajtású modellekre állnak át, amelyek főképp crossoverek és SUV-k. Saarlouisban több, mint tíz éve készülnek Focusok, 2018-ban szerelték össze a 15. milliomodik modellt.
A saarlouisi gyár jövőjét illetően azonban a németek próbálnak valamilyen megoldást találni, mivel a hatalmas komplexum rengeteg dolgozónak ad munkalehetőséget. Anke Rehlinger, a Saar-vidék elnöke azt mondta, hogy egy autóipari befektetővel a legkecsegtetőbbek a tárgyalások a gyár kapcsán, azt azonban nem mondta el, hogy pontosan melyik cég az, amelyik átveheti a Ford-gyárat. Egy autóipari befektető azért lenne remek megoldás, mivel a gyárban használt berendezéseket nem kellene teljesen lecserélni, legfeljebb átprogramozni. Rehlinger hozzátette:
Továbbra is bízom benne, hogy megoldást találunk az üzem problémájára és a lehető legtöbb munkahelyet tartsuk meg.
Azt is elmondta, hogy alternatív jelentkezőkkel is tárgyaltak, így ha nem is autóipari, de valamilyen befektetést mindenképpen képesek lesznek intézni Saarlouisban.
A Ford egyébként Valenciában fogja berendezni új gyárát, ahol az elektromos platformjait fogja összeszerelni. Az amerikai gyártó maga is intézett tárgyalásokat a Saar-vidéki üzem átadására egy kínai cég számára, azonban ez a terv októberben kudarcba fulladt. Nem ez az első eset, hogy a Ford elesik egy gyártól, ugyanis korábban Törökországba tervezett akkumulátorgyáruk tervezete esett kútba, miután partnerük kihátrált az üzletből.
Rehlinger azt tette hozzá az esethez, hogy a német kormány korábbi intézkedése, amely alapján már nem támogatják a lakosságot a hibrid és elektromos hajtású járművásárlásban, nem fogja befolyásolni azt, hogy egy esetleges autógyártó elektromos járműveket is gyártson a saarlouisi telephelyen, habár egyelőre nem úgy van berendezve az üzem. Rehlinger szerint "végülis egy ilyen döntés nem befolyásolná" a lehetséges befektető döntését.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Nyitókép: Ford