Hyundai
A Porsche Taycan egyik nagydobása volt, hogy képes fogadni a 800-voltos töltőrendszert, így képes volt 3424,8 kilométert is megtenni 24 óra alatt. A mostani bejelentéssel viszont egyértelművé vált, hogy a jövőben megfizethetőbb villanyautókban is megvásárolhatjuk a technológiát, hiszen a Hyundai/Kia csoport is csatlakozott az Ionity töltőrendszerhez, így a 2021-től gyártott koreai modellek csatlakozóján keresztül már akár 350 kilowattal is tölthetünk. Mi több, azonnal befektetési partnerek is lettek az Ionity-ben, hogy segítsék a töltőhálózat terjesztését Európában.
Az Ionity-t egyébként még a BMW, a Daimler, a Ford és a Volkswagen csoport alapította közösen, noha egyelőre ismeretlen, hogy kinek mekkora részesedése van a cégben. Céljuk, hogy növeljék az elektromos töltőhálózat kiépítettségét, illetve valamelyeset sztenderdizálni az európai töltőrendszert a saját 350 kW-os hálózatukra szabva. A villanyautók térnyerésével ez mind fontosabb tényező lehet az értékesítés és üzemeltetés szempontjából. Jelenleg kb. 140 töltőállomással rendelkezik az Ionity Európában, és több mint 50 áll építés alatt. Terveik szerint 2020-ra 400 gyorstöltőt szeretnének telepíteni, maximum 120 kilométerre egymástól az autópályák mentén.