Audi R8
A 2,9 literes V6-os turbómotor alapvetően ugyanaz az erőforrás, ami az új Porsche Panamerához is választható. A 90 fokos hengerszögű blokkot később az új RS4, RS5 és RS Q5 modellek is meg fogják kapni. A motor a KoVoMo moduláris motorcsaládba tartozik, ami az Audi és a Porsche közös fejlesztése.
A turbós V6-ossal a régi 4,2 literes, 450 lóerős szívó V8-ast váltja az Audi. Azért kellett leváltani a pörgős és szép hangú erőforrást, mert nagyon drága lett volna az új károsanyag-kibocsátási előírásokhoz igazítani, és azokban az országokban (pl. Kína) sem volt előnyös a használata, ahol a gépjárműadó mértéke a kocsi hengerűrtartalmától függ.
A Panamerában 440 lóerőt és 550 Nm-t ad le a motor, pedig igen alacsony, 0,4 bar-os turbónyomással dolgozik. A nyomás növelésével jelentősen lehet még emelni a teljesítményén, a sportos Audikban várhatóan 500 lóerőt ad majd le. A 2,9-es motor teljesen más, mint az Audi S4-ben nemrég bevezetett 3,0 literes V6-os turbó, például egy helyett két feltöltő lélegezteti, és a lökettérfogata is más.