Michelin

Tripla "A" minősítés a Michelinnek

2016.04.16.

Az új MERCEDES-BENZ ACTROS kamionokat első szerelésben, vevői megrendelésre, MICHELIN X® LINETM ENERGYTM Front (385/55R22.5) és Drive (315/70R22.5) abroncsokat szerelik 2016 januárjától.

A temékcsalában megtalálható a kormányzott, hajtott és pótkocsitengelyekre készült változat, így a MICHELIN X® LINETM ENERGYTM Front, D2 és Trailer abronccsal szerelt kamion lehet az első olyan szerelvény, amely az európai abrocscímkézési rendszer kritériumai alapján mindhárom abroncstípusára a legjobb, „A” minősítést kapja.

A 2013 januárja óta eladott több mint 700 000 MICHELIN X® LINETM Energy™ gumiabroncs[1] beváltotta a hozzá fűzött reményeket: a nemzetközi távolsági fuvarozó cégek jelentős üzemanyag-megtakarítást értek el.

A szállítmányozók számára így lehetőség nyílik, hogy szerelvényeiket kizárólag „A” energiahatékonyságú (AAA) abronccsal szereljék fel, és megtakarítsanak ezáltal – a BBA minősítésű MICHELIN X® LINETM Energy™abroncsokkal szerelt szerelvényhez képest – mintegy 1 l üzemanyagot 100 kilométerenként (ez -2,66 kg/100 km CO2-kibocsátás csökkenéssel egyenértékű).

Az abroncs első életciklusában (utánvágás ill. újrafutózás előtt) ez átlagosan 1 610 eurós megtakarítást jelent üzemanyag-költségben, a továbbra is kitűnő biztonsági és élettartam-teljesítmény mellett.

A SZÁLLÍTMÁNYOZÓK SZÁMÁRA LÉTKÉRDÉS A MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGEK CSÖKKENTÉSE[2]

A szállítmányozó cégek a 2008-as válság óta csak meglehetősen lecsökkent, akár mindössze 1%-os kereskedelmi árréssel tudnak dolgozni. A vállalat helyzete sokszor a fuvarszervezés miatt válik bizonytalanná: a fuvarrendelések rendszertelenül érkeznek, ezért tervezhetetlenné válik a folyamat. Az üzemanyagköltség ugyanakkor egyre nagyobb tételt jelent a vállalati költséggazdálkodásban.

A szállítmányozó cégeknél az tehát a siker kulcsa, hogy szolgáltatásminőség-romlás nélkül csökkentsék fenntartási-működési költségeiket.

És ez egy nagyon kényes egyensúly! Annál is inkább, mert a folyamatosan változó európai közösségi szabályozás keretében a fuvarvállalatoknak egyre szigorodó CO2-kibocsátási előírásoknak kell megfelelniük.

 

Újabb lépés az egyre gazdaságosabb üzemeltetés felé

Az új MICHELIN X® LINETM Energy termékcsalád 2013 januárja óta értékesített 700 000 gumiabroncsának (315/70 R 22.5 Z és D, valamint 385/55 R 22.5 T méret) köszönhetően a terméket használó fuvarozók már eddig is valós üzemanyag-megtakarítást értek el.

A MICHELIN X® LINE EnergyTM D2, ami az egyetlen hajtott tengelyre való teherabroncs, ami az európai közösségben érvényes címkézési rendszer alapján a legjobb, „A” minősítést érte el üzemanyag-takarékossági (gördülési ellenállás) jellemzői alapján. A kormányzott tengelyre való MICHELIN X® LINE Energy F 385/55 R22.5 szintén „A” minősítést ért el üzemanyag-takarékossági szempontból. Ez a két új teherabroncs most kerül kereskedelmi forgalomba, a Michelin lesz így az egyetlen abroncsgyártó, ami az egész szerelvényre kínál „A” minősítésű üzemanyag-takarékos abroncsot: a kormányzott, meghajtott és pótkocsi tengelyekre egyaránt.

Az egyedülálló „Tripla A” szerelvénnyel 100 km alatt 1 liter üzemanyagot lehet megtakarítani – azaz 2,66 kg-mal kevesebb CO2 kerül így a légkörbe az előző generációs, BBA minősítésű MICHELIN X® LINETM Energy termékcsaládhoz képest.

Ez átlagosan 1 610 eurós[3] megtakarítást jelent az abroncs első élete során, az utánvágást ill. újrafutózást megelőzően[4].

MICHELIN INNOVÁCIÓ: AZ ELSŐ AAA ÜZEMANYAG-TAKARÉKOSSÁGI OSZTÁLYÚ TEHERABRONCSSZETT TELJES SZERELVÉNYRE

A MICHELIN X® LINETM Energy AAA teherabroncs termékcsalád számos technológiai újítást tartalmaz:

Az új, 385/55 R22.5 méretű MICHELIN X® LINETM ENERGYTM Front gumiabroncs futófelülete megújult, az új mintázattal kitűnő tapadás mellett kisebb gördülési ellenállás jár. Energy Flex karkasz, M+S jelölés, antisplash.

MICHELIN X® LINETM ENERGYTM D2

az egyetlen olyan, hajtott tengelyre való abroncs a piacon, amely a legjobb, „A” üzemanyag-takarékossági osztályba tartozik

Új futófelület

  1. a gumiblokkok gördülés közbeni deformációjának mérséklésére a futófelület közepe kompakt kialakítású lett, így csökken a gördülési ellenállás.
  2. A hosszirányú esőcsepp-lamellák az abroncs félig kopott állapotában regenerálják a futómintázati bemetszéseket, és javítják a hosszú távú tapadási teljesítményt. Önregeneráló futómintázat.
  3. A nedves felületi fékező- és vonóerő fokozására kifejlesztett Tower Pump lamelláknak köszönhetően az új mintázat kitűnő tapadási tulajdonságokkal is bír. A lamellák ideiglenesen magukba zárják a vizet, így növelik a kontaktfelület tapadását.
  4. A 3D lamellás technológia miatt a nagy nyomatékerőnek kitett gumiblokkok formatartása jobb lesz, ezáltal megnövekszik a gumiabroncs élettartama is.

MICHELIN X® LINETM ENERGYTM Trailer

A 2013 elején kerskedelmi forgalomba bocsátott MICHELIN X® LINETM Energy Trailer abroncsban továbbra is megtalálhatók azok a jellemzők, amelyekkel az „A” üzemanyag-takarékossági osztályba kerülhetett, és amelyek igen kíváló összteljesítményű abronccsá teszik:

-          Carbion futókeverék, amelynek köszönhetően kisebb a gördülési ellenállás és hosszabb lesz az abroncs élettartama;

-          az új lamellaszerkezet az abroncs egész élettartama alatt  kiváló tapadást biztosít.

·         Az első szilíciumtartalmú futófelület teherabroncson: a korom töltőanyag helyett szilikát használnak a futófelület keverékeihez, ezáltal megnövekszik az abroncs élettartama és csökken a gördülési ellenállása.

·         Még hatékonyabb, második generációs Infinicoil technológiával készült övbetét: kisebb, de ellenállóbb szálakkal készült az övbetét felépítménye, így kisebb a az abroncs tömege, ezáltal a gördülési ellenállása is.

A MICHELIN X® LINETM ENERGYTM ABRONCS FORGALMAZÁSA

A mindezidáig egyedülálló, AA minősítésű MICHELIN X® LINETM ENERGYTM pótkocsiabroncs – amellyel a vontatót (kormányzott és hajtott tengelyekre készült) 315/70 R 22.5 (Front és Drive) MICHELIN X® LINETM Energy BB abroncsokat tehetik teljessé a gyártók – 2016 januárjától került az elsőszerelői forgalomba, a következő méretekben:

·         MICHELIN X® LINETM ENERGYTM F : 385/55 R22.5

·         MICHELIN X® LINETM ENERGYTM D2 : 315/70 R 22.5

Az abroncs ezt követően az utánpótláspiacon is forgalmazásra kerül.

MICHELIN X® LINETM ENERGYTM: 700.000 ilyen abroncsot értékesítettünk 2013 januárja óta (315/70 R 22.5 Z és D, valamint 385/55 R 22.5 T méretekben).

MICHELIN INNOVÁCIÓ A SZÁLLÍTMÁNYOZÁS SZOLGÁLATÁBAN

A Michelin elhatározása a kezdetektől fogva az, hogy a gumiabroncsgyártáson túl a mobilitás elősegítője legyen.

Az egyik alappillére ennek a törekvésnek az innováció; azáltal, hogy a teljesítményfokozás újabb és újabb műszaki megoldásain dolgozik, a Michelin értékteremtő, kreatív megoldásokat kínál ügyfeleinek. A felhasználók igényeinek feltérképezése, gyakorlatuk átfogó megismerése, kielemzése elengedhetetlen a kutatás-fejlesztési munkánhoz. Több mint 5 300 munkatárs foglalkozik a piacok feltérképezésével: a Michelin minden alkalmat megragad, hogy ügyfeleivel találkozzon, beszélgessen, megismerje őket.

A legnagyobb közösségi oldalakon is jelen van, közvélemény-kutatásokat szervez. 2014-ben például vevői elégedettségi felmérésükre 12 európai országból 7 200 válasz érkezett.

A mindennapok felhasználóitól származó információ nagyban hozzásegíti kutató-fejlesztő csapatot, hogy a valós felhasználói elvárások alapján fejlesszék tovább termékeinket. Világszerte 6 600 munkatársuk foglalkozik kutatatás-fejlesztéssel, tevékenységükre a Michelin évi több mint 640 millió eurós költséget szán: ezen munkatársak a ma és a holnap egyre javuló teljesítményű, kompromisszummentes abroncsain dolgoznak.



[1] 315/70 R 22.5 Z és D, valamint 385/55 R 22.5 T méret esetén

[2] az új, „A” energiahatékonysági osztályú MICHELIN X® LINETM ENERGYTM F 385/55 R 22.5 és MICHELIN X® LINETM ENERGYTM D2 315/70 R 22.5, valamint a 2013 elejétől kereskedelmi forgalomban lévő, „B” energiahatékonyságú osztályú, egyező méretű MICHELIN X® LINETM ENERGYTM F és D gumiabroncsok összahasonlító vizsgálata alapján. Az abroncs első élete során megtett 280 000 kilométeres futással, 100 kilométerenkénti 0,5 l átlagos üzemanyag-megtakarítással számolva. 1l = 1,15€. 280 000 km x 0,5 l x 1,15 €/liter= 1.610 €.

[3] 280 000 km-re becsült futásnál: 280 000 km x 0,5l x 1,15 euró/liter= 1610 euró.

[4] az új, „A” energiahatékonysági osztályú MICHELIN X® LINETM ENERGYTM F 385/55 R 22.5 és MICHELIN X® LINETM ENERGYTM D2 315/70 R 22.5, valamint a 2013 elejétől kereskedelmi forgalomban lévő, „B” energiahatékonyságú osztályú, egyező méretű MICHELIN X® LINETM ENERGYTM F és D gumiabroncsok összahasonlító vizsgálata alapján. Az abroncs első élete során megtett 280 000 kilométeres futással, 100 kilométerenkénti 0,5 l átlagos üzemanyag-megtakarítással számolva. 1l = 1,15€. 280 000 km x 0,5 l x 1,15 €/liter= 1.610 €.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.22
Az előző évihez képest 18,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma augusztusban....
2024.09.22
A finn Nokian Tyres nagyváradi gumiabroncsgyárához szükséges beruházás értéke 650 millió euró (256,....
2024.09.22
Szokatlan közjáték miatt kellett félbeszakítani a harmadik gyakorlást. ..
2024.09.22
Két balesetet mutatott az MKIF, az első oka a figyelmetlenség, a másodiké a türelmetlenség volt. ..
2024.09.22
Nem sokkal a Box nevű megfizethető apróság után egy sokkal nagyobb és sokkal jobb ellátmánnyal....
2024.09.21
Egyre jobban szerepelnek az eladási listán a hibrid kategóriába tartozó személyautók Magyarországon....
2024.09.21
Városi terepjáró a Ferraritól? Éveken át erősködtek, hogy ők márpedig nem ülnek fel erre a vonatra....
2024.09.21
A használt autók piacán, a 250 lóerő feletti kategóriában a német prémiumautók mellett csak a Ford....
2024.09.21
Piacra dobta a Chery kínai vállalat a Tiggo 7 Sport modelljét, amely első pillantásra kiköpött....
2024.09.21
Lando Norris, a McLaren brit versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Szingapúri Nagydíj....