Európai Unió
2024 első felében a Dacia Sandero vezette az eladási listát Európában
Az év első nyolc hónapjában az új személygépkocsik regisztrációja 1,4 százalékkal nőtt közel 7,2 millióra. Spanyolországban 4,5 százalékos, Olaszországban 3,8 százalékos volt a növekedés. A nagy nemzeti piacok közül viszont a francia és a német szinte stagnált az év első nyolc hónapjában 0,5 százalékos, illetve 0,3 százalékos csökkenéssel.
Augusztusban az akkumulátoros elektromos autók a forgalomba helyezett új autók 14,4 százalékát tették ki, szemben az egy évvel korábbi 21,0 százalékkal. Az idén már a negyedik egymást követő hónapban csökkent az elektromos autók részaránya a forgalomba helyezésekben, éles kontrasztjaként az elmúlt évi szinte folyamatos növekedésnek.
Szám szerint augusztusban az akkumulátoros-elektromos (BEV) autók regisztrációja 43,9 százalékkal 92,6 ezerre csökkent az előző augusztusi 165,2 ezerről. Ennek hátterében a BEV-autók két legnagyobb nemzeti piacának látványos visszaesése állt: Németországban 68,8 százalék, Franciaországban 33,1 százalék volt a visszaesés.
A plug-in hibrid autók regisztrációja augusztusban 22,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest és az összes főbb piacon csökkenést regisztráltak. Augusztusban forgalomba helyezett 45,6 ezer plug-in hibrid a teljes autópiac 7,1 százalékát tette ki, szemben a tavalyi 7,4 százalékkal.
Kizárólag a hibrid-elektromos járművek regisztrációja nőtt augusztusban, mégpedig éves bázison 6,6 százalékkal 201,5 ezerre. A négy legnagyobb nemzeti piacon háromban nőttek a kategória eladásai: Spanyolországban 12,6 százalékkal, Franciaországban 12,5 százalékkal és Olaszországban 2,5 százalékkal, míg Németországban 0,1 százalékkal csökkent. A hibrid-elektromos járművek piaci részesedése augusztusban 31,3 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 24 százalékról.
A frissített Golf volt a második az eladási toplistán az év első felében
A benzinüzemű személygépkocsik eladásai 17,1 százalékkal csökkentek augusztusban az egy évvel korábbihoz képest, és mind a négy kulcsfontosságú piacon jelentős visszaesés volt tapasztalható: Franciaországban 36,6 százalékos, Olaszországban 18,8 százalékos, Spanyolországban 17,4 százalékos és Németországban 7,4 százalékos. A benzinüzemű autók piaci részesedése 33,1 százalékra csökkent a tavaly augusztusi 32,6 százalékról.
A dízelautók piacán 26,4 százalékos forgalomcsökkenés volt tapasztalható, ami augusztusban 11,2 százalékos részesedést eredményezett az egy évvel korábbi 12,4 százalék után. Szinte minden európai piacon kétszámjegyű volt a forgalom csökkenése a dízel szegmensben.
Magyarországon 8111 új autót helyeztek forgalomba augusztusban az ACEA szerint az egy évvel korábbi 8955 után. A legnagyobb piaci részesedése a hibrid-elektromos autóknak volt, 47,1 százalék a tavaly augusztusi 42,6 százalék után. A benzines autók 25,5 (tavaly augusztus: 34,5) százalékos, a dízelesek 11,8 (11,6) százalékos, a plug-in hibrid autók 9,1 (5,7) százalékos, a teljesen elektromos autók pedig 6,4 (5,3) százalékos piaci részesedésre tettek szert az idén augusztusban Magyarországon.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a 15 legnagyobb európai székhelyű személygépkocsi-, furgon-, teherautó- és buszgyártót képviseli: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Trucks, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group és Volvo Group. Az ACEA havi rendszerességgel publikálja európai piaci felméréseit.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!