Chery
A hasonlóság tényleg kísérteties a megjelenésben, stílusában, de apróbb részletekben, a hűtőrácsban, légbeömlőnyilásokban és a menetfényekben is kiköpött Evoque a kínai autó. És hogy miért nem kell ezen fennakadni?
A Chery egy kínai közös vállalat révén a Jaguar Land Rover partnere, ezért a hasonlósággal kapcsolatos kifogások nem merülhetnek fel. Az 1997-ben alapított Chery, amely Kína ötödik legnagyobb autóipari csoportja – közel 1,8 millió autót adott el tavaly – tizenkét éve kötött partnerségi megállapodást az egyesült királyságbeli luxusautógyártóval, amely jelentős összeget, közel 2,8 milliárd dollárt fektetett be a kínai székhelyű vegyes vállalatba, hogy a többi között Jaguárokat és Land Rovereket gyártson, és kutató-fejlesztő tevékenységet folytasson. Az első kínai gyártású Range Rover Evoque pontosan tíz éve, 2014 októberében gördült le a cshiangszui üzemből.
A Chery Tiggo 7 Sport most hagyományos és plug-in hibrid változatban érkezett a kereskedőkhöz. A név ellenére a Chery Tiggo 7 Sport nem kapcsolódik közvetlenül a hagyományos Tiggo 7-hez. A Range Rover Evoque-ra emlékeztető autó mögött az Explore 06 modell bújik meg, amelyet például Oroszországban Jaecoo J7 néven értékesítenek.
A belső égésű motorral felszerelt modellt két változatban kínálják, a könnyebb 1484, a nehezebb, összkerékhajtású változat 1620 kilogrammot nyom. A PHEV mindkettőnél nehezebb, 1775 kilogramm. Mindkét, hagyományos hajtású modellt 1,6 literes turbófeltöltős benzinmotor hajtja, 197 lóerős teljesítményt és 290 Nm forgónyomatékot produkálva.
A hibrid változat 156 lóerős teljesítményű benzinmotort és egy villanymotort kombinál, amely műszaki paraméterei egyelőre nem ismertek, de azt tudni lehet, hogy lítium-vas-foszfát akkumulátor hajtja.
A modellek közül a legolcsóbbik kb. 100 ezer jüantól, átszámítva közel 4,8 millió forinttól indul a kínai piacon.