karbonsemlegesség

A Toyota új akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos járművei megerősítik a karbonsemlegességhez vezető többutas megközelítést

2023.12.07.

A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert, eddig világszerte több, mint 25 millió, csak az idei évben több, mint 3 millió elektrifikált autót értékesítő Toyota globális „Mobilitás mindenkinek” jövőképének célja, hogy a többutas megközelítéssel „senkit se hagyjon hátra” azáltal, hogy az ügyfelek számára elérhető, alacsony és zéró károsanyag-kibocsátású mobilitási megoldásokat kínál, amelyek megfelelnek a különböző igényeknek. 

A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota ezért multitechnológiás stratégiája keretében a különböző elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) és egyéb alternatív (hidrogén belsőégésű és e-üzemanyagokat használó) meghajtások a felhasználói igényekhez és a helyi infrastrukturális feltételekhez igazodó széles skáláját kínálja ügyfeleinek. A teljes, logisztika, a gyártás és a járművek helyszíni emisszióját is lefedő teljes karbonsemlegességre való áttérést Európában 2040-ben, világszinten pedig 2050-ben tervezi a környezettudatos japán autógyártó. A Toyota az ezekhez a célokhoz vezető út fontos pilléreként bemutatta jövőbeni akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járművek kibővített választékát, amelyek révén a vállalat várakozásai szerint az akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus értékesítések Európában már 2026-ra meghaladják majd az évi 250.000 darabot.

Fotó: Toyota

A Toyota a napokban az immár hagyományosnak tekinthető, a közeljövő új modelljeit és technológiáit beharangozó Kenshiki Fórum elnevezésű eseményen mutatta be legújabb elektrifikált termékeit. A Kenshiki japánul betekintést jelent, és az idei, több mint 300 fős médiaközönségnek tartott rendezvény középpontjában az akkumulátoros elektromos és hidrogénüzemű járművek álltak, amelyek jelentős szerepet fognak játszani a vállalat multitechnológiás stratégiájában az elkövetkező években.

Mobilitás mindenkinek

A Toyota „Mobilitás mindenkinek” filozófiája és a vállalat elkötelezettsége, hogy 2040-re Európában, 2050-re pedig globálisan teljes karbonsemlegességet érjen el, vezérli az új termékfejlesztések során alkalmazott megközelítését.  A Kenshiki rendezvényen Simon Humphries, a Toyota márkaépítési igazgatója és formatervezésért felelős vezetője további betekintést nyújtott a vállalat gondolkodásmódjába:

„Számunkra a mobilitás valójában a szabadságot jelenti. A szabadsággal együtt jár a lehetőség, és mi a Toyotánál hiszünk abban, hogy mindenkinek hozzáférést kell kapnia a mobilitás nyújtotta lehetőségekhez, bárhol éljen is a világon, bármilyen helyzetben, senkit sem hagyva hátra.” – fogalmazott Humphries.

A Toyota multitechnológiás, vagy másnéven többutas stratégiája megerősíti ezt a gondolkodásmódot, amelynek keretében az alacsony és zéró kibocsátású mobilitási megoldásokat úgy tervezik, hogy azok megfeleljenek a konkrét regionális igényeknek: olyan termékeket készítenek, amelyek kielégítik az ügyfelek igényeit, vagy megfelelnek a helyi infrastruktúrának, miközben elérhetőek maradnak, hogy senki ne maradjon le a karbonsemlegesség felé vezető úton. Humphries bemutatott néhány koncepciómodellt, amelyek a Lexus és a Toyota következő generációs akkumulátoros elektromos járműveinek sorát vezetik fel. Emellett elmagyarázta, hogy a gigacast padlólemez, az alkatrészek minimalizálása és az új Arene operációs rendszer kombinálásával megvalósuló új moduláris tervezési architektúra lehetővé teszi a tervezési szabadságot a teljes felhasználói élmény növelése érdekében.

A Kenshikin bemutatott jövőbeli akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus járművek izgalmas sorozata a tervek szerint az elkövetkező években jelenik meg az európai utakon – köztük a Lexus LF-ZC, a Toyota FT-Se Toyota FT-3e, a Toyota Sport Crossover koncepció és a Toyota Urban SUV koncepció.

A karbonsemlegesség felé vezető út

A Toyota tavaly jelentette be, hogy 2040-re teljes karbonsemlegességet kíván elérni Európában. Ennek első lépéseként 2030-ra a vállalat európai üzemeinek és gyártási létesítményeinek karbonsemleges működését célozta meg. A következő mérföldkövet a 2035-re tervezett 100 százalékos széndioxid-csökkentés jelenti majd az új járművek értékesítésénél, 2040-re pedig teljes karbonsemlegesség a cél az értékláncban és a logisztikában - ahol a Toyota Európa már most is komoly előrelépést ért el azzal, hogy elkezdte a hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók használatát Belgiumból Németországba, Franciaországba és Hollandiába vezető négy kulcsfontosságú logisztikai útvonalán.

Az akkumulátoros elektromos járművek kínálatának bővítése

Yoshihiro Nakata, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója a Toyota Európa középtávú termékbevezetési tervét ismertetve kijelentette, hogy „miközben továbbra is többféle széndioxid-csökkentő technológiát kínálunk, folyamatosan növelni fogjuk az ügyfeleinknek kínált kibocsátásmentes járművek számát is”.

Európában a Toyota elektrifikált modelljeinek aránya az értékesítésekben már most is 71%-százalékos. Ez 2024-re várhatóan 75%-ra nő, és tovább fog bővülni, mivel az új akkumulátoros elektromos járművek egyre jelentősebb szerepet játszanak majd az értékesítési volumenben. 2026-ra a japán autógyártó mintegy 15 különböző zéró emissziós járművet kínál majd Európában csak a Toyota márka égisze alatt a személyautóktól a könnyű haszongépjárművekig. Eddigre az akkumulátoros elektromos autók eladásai a tervek szerint több, mint 20%-ot tesznek majd ki az európai Toyota eladásokból, ami több, mint évi 250.000 járművet jelent.

A hidrogénre térve Nakata úr kifejtette, hogy a Toyota továbbra is bizakodóan tekint az európai mobilitás széndioxid-mentesítéséhez való hozzájárulásban betöltött egyedülálló szerepére, a növekvő infrastruktúra és a zöld hidrogén elérhetőségének lendületével. A Toyota hidrogénstratégiája több mobilitási ágazatra is kiterjed, a személygépjármű-szegmensben a vállalat a Mirai és a nemrég bevezetett, Európában egyelőre nem elérhető Crown modelleket kínálja.  A vállalat európai hidrogéntechnológiával kapcsolatos fejlesztéseit csokorba fogó Hydrogen Factory Europe a jelenlegi üzemanyagcellás technológiát teherautókba, buszokba, távolsági buszokba, hajókba és kisteherautókba integrálja, ezzel lefedve a kereskedelmi szektort, amint azt a Kenshikin bemutatott hidrogén üzemanyagcellás Hilux prototípus is mutatja. A hidrogéntechnológia elterjedése még nagyobb lendületet kaphat 2026-ban, amikor a Toyota piacra dobja harmadik generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos rendszereit.

A haszongépjárművek területén is érkezik a zöld offenzíva

A Toyota Professional könnyű haszongépjármű-kínálatát az új Proace Max teszi teljessé. A háromféle hosszúságban és magasságban kapható nagyméretű furgon biztosítja az ügyfelek számára a kívánt sokoldalúságot. Kisebb méretű testvéreihez hasonlóan az új Proace Max is elérhető akkumulátoros elektromos hajtáslánccal, amely 420 kilométeres hatótávolságot (WLTP) és hozzáférést biztosít a zéró károsanyag-kibocsátású zónákhoz. A Proace Max csatlakozik a nemrég megújult Proace és Proace City modellekhez, így az ügyfelek nagy, közepes és kis haszongépjárművek közül választhatnak – és mindegyik elérhető akkumulátoros elektromos hajtáslánccal. A legendás pickup Hilux a Toyota Professional flottának is fontos részét képezi, amely a Toyota európai kereskedelmi flottájának egyik fő pillére a minőséget, tartósságot és megbízhatóságot értékelő ügyfelek számára. Jövőre újabb lendületet kap, amikor bevezetik a 48 voltos hibrid elektormos rendszerrel ellátott változatot, amely nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít, miközben 10 százalékkal javítja az üzemanyag-hatékonyságot. A Toyota Professional nagy lendületben van, és az európai eladások 2023-ra várhatóan több mint 140.000-re nőnek, ami több mint 20 százalékos növekedést jelent 2022-höz képest.  Az erős termékkínálat csak egy része az egyenletnek, a legfontosabb megkülönböztető tényező a kiskereskedelmi hálózat elismert ügyfélszolgálati kiválósága. 

A Toyota a 2024-es Párizsi Olimpián kiemeli a környezettudatosság tematikáját

A Toyota hidrogénnel kapcsolatos fejlesztéseinek bemutatása után Matt Harrison, a Toyota Európa műveleti igazgatója kiemelte, hogy a 2024-es Párizsi Olimpián akár tíz hidrogénalkalmazás is üzemel majd. A Toyota a Nemzetközi Olimpiai Bizottság és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság világméretű mobilitási partnereként több mint 2650 elektrifikált járműből álló személygépjármű-flottát és 700 elektromos mobilitási megoldást biztosít a szállításra. Harrison kifejtette, hogy e megoldások között van 250 akadálymentesített személyszállító jármű (APM), amelyeket a 2024-es párizsi játékok számára újraterveztek, és Európában gyártottak, hogy jobban megfeleljenek a párizsi helyi követelményeknek.

„A járművet úgy tervezték, hogy célbajutassa utasait, és akadálymentesítésre szoruló embereket szállítson. A játékok után az APM-ek flottája a fenntartható párizsi örökségünk részét képezi majd." – fogalmazott Harrison.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....