Eddig úgy tűnik, hogy az elektromos járművekkel kapcsolatos szkepticizmus jól működik a Toyota számára. A japán autógyártó legutóbbi havi jelentése szerint novemberben 322.463 hibridet adott el, amivel a teljes hibrideladások száma 3,1 millióra emelkedett, ami 30%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
A Toyota akkumulátoros elektromos járműveinek eladásai is növekedtek az idén: Az autógyártó mintegy 95.000 darabot értékesített, ami négyszeres növekedés az előző évhez képest. Ez a szám azonban a Toyota teljes értékesítésének csak 1%-át teszi ki. Annak ellenére, hogy 2021-ben 28 milliárd dollárt ígértek arra, hogy 2030-ig 30 elektromos modellt dobnak piacra, a japán cégnek nehézséget okozhat, hogy utolérje a világ két vezetőjét az elektromos autók terén. A kínai BYD például idén január és november között 800.000 akkumulátoros elektromos járművet értékesített, a Tesla pedig az elemzők szerint idén várhatóan 1,82 millió darabot fog kiszállítani világszerte.
Úgy tűnik azonban, hogy a fogyasztók egy része alternatívát keres a teljesen elektromos járművekre épülő jövőre.
Míg az elektromoseladások világszerte növekedtek, az Egyesült Államokban a növekedés üteme lassabb volt. Az amerikaiak idén rekordszámú hibrid járművet vásároltak, eddig mintegy egymilliót, ami 76%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest az Edmunds szerint. Ezt a Toyota is ismertette havi jelentésében, és az észak-amerikai robusztus eladásokat az olyan hibrid járművek iránti erős keresletnek tulajdonította, mint a RAV4 és a Corolla.
Európában a Toyota szerint "az eladások az előző évhez képest növekedtek", ami a hibrid és plug-in hibrid modelleket is tartalmazó Yaris, valamint a RAV4 és a Corolla erős eladásainak köszönhető.
A japánok sokáig különcnek számítottak a hibridekre épülő stratégiájukkal, de úgy tűnik, ők osztották szét legokosabban a zsetonjaikat!