Isuzu
A döntés egyik oka, hogy személyautók tekintetében a Toyota már most szakított a dízel meghajtással, középtávon - legkésőbb 2025-től - pedig minden modellje, így a haszongépjárművek tekintetében is csak részben vagy teljesen elektromos meghajtásokban - hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos - gondolkodik.
A Toyota és az Isuzu megegyezett arról, hogy befejezik tulajdonosi kapcsolatukat. A két cég ennek ellenére nyitott marad az esetleges jövőbeni együttműködésekre, és ezután is szoros kapcsolatot ápol. Továbbra is együttműködnek például az alapvető technológiák fejlesztése terén.
2006 novemberében a Toyota olyan megállapodást írt alá, amely szerint használni fogják egymás operatív forrásait a dízelmotor fejlesztés és gyártás területén. A megállapodás része volt, hogy a két vállalat műszaki támogatást nyújt egymásnak, keretet teremt a keletkező szinergiák hasznosítására, és megvizsgálja az együttműködés során létrejövő projektek megvalósíthatóságát. Ezzel egy időben a Toyota részesedést vásárolt az Isuzuban.
A későbbiekben megváltozott piaci környezet azonban arra késztette a vállalatokat, hogy elvessék az eredetileg tervezett projekteket, más együttműködési területeken pedig csak kis előrelépések történtek. Ezért a Toyota és az Isuzu felülvizsgálta tulajdonosi kapcsolatát. Az autóipar jelenleg hatalmas átalakuláson megy keresztül, az Isuzu és a Toyota pedig fel szeretné gyorsítani törekvéseit mind a személyautó-, mind pedig a haszongépjármű piacon.