Toyoda
A Nikkei japán gazdaságpolitikai szaklap felhívja a figyelmet arra, hogy az autóipari óriás tavaly 24 ezer elektromos járművet értékesített, az idei évben pedig 150 ezer darabot tervez eladni, ami csaknem hatszoros növekedés lenne, ha megvalósulna.
A jelenlegi helyzet azonban az, hogy például az Egyesült Államokban a japán autóipari óriás tisztán elektromos autóinak eladásai csupán a töredékét teszik ki a kizárólag elektromos járműveket gyártó Tesla eladásainak, de jóval le van maradva a Ford és a General Motorshoz képest is. A vállalat azonban szemlátomást elhatározta, hogy felzárkózik a versenytársakhoz. Azt tervezi, hogy 2026-ig tíz újfajta elektromos járművet dob piacra Toyota és a Lexus márkanévvel.
A japán kiadvány értesülései szerint a világszerte forgalmazott Hilux pickup elektromos változata még idén piacra kerülhet Thaiföldön, jövőre pedig Kínába és Egyesült Államokban is piacra dobják a Toyota új elektromos SUV-jait. Köztük egy három üléssoros elektromos SUV is lesz, amelyet a Kentucky állambeli Georgetownban lévő üzemben szerelnek össze.
Bár a Toyota a plug-in értékesítéseket illetően az első volt az Egyesült Államokban 2023 első félévében, több mint húszezer ilyen autót adott el, a tisztán elektromos járművek eladásában továbbra is „gyengélkedik”. Az idei év januárja és júniusa között 4776 akkumulátoros elektromos járművet adtak el, köztük a bZ4X crossovereket és a Lexus RZ 450e járműveket. A Mirai hidrogénüzemű autó eladásai ugyanebben az időszakban összesen 1722 darabot tettek ki.
Feltételezve azonban, hogy a Toyota eléri a 2025-re kitűzött ambiciózus célját, még mindig messze lemaradna eladásokban a Tesla, a BYD és más versenytársak mögött.