Lotus
Képek forrása: Motor 1
A hét elején a Lotus elismerte, hogy az előzetes tervekkel ellentétben 2028-ra biztosan nem lesz teljesen elektromos az összes modelljük. A Geely-csoport részét képező márka pedig megosztotta az előzetes tervezetét arról, hogy hogyan kívánja életben tartani a benzinmotoros autóit. A 2024-es harmadik negyedéves üzleti konferencia során Feng Qingfeng vezérigazgató nagyra értékelte, és sok reményt fűzött a jelenleg készülő 'Hyper Hybrid' technológiához. Ezzel lényegében megerősítette azt is, hogy a cégnek nem áll szándékában a teljesen elektromos hajtásra való átállás a közeljövőben.
A plug-in hibrid hajtásláncnak és az új elrendezésnek köszönhetően az autók maximális hatótávolsága több, mint 1100 kilométer lesz. A vezérigazgató által közölt érdekesség pedig az, hogy az autó szimplán benzinnel is tud majd működni. Ezt követően azt is hozzátette, hogy egy belső égésű motor sokkal hatékonyabb nagyobb sebességnél, mint a villanymotor, így az autópályán hasznos lesz, hogy csak a benzinmotor hajtja a Lotus 'Hyper Hybrid' modelljeit.
A Lotus a belső égésű motort "ultragyors hajtás közbeni töltési rendszerként" reklámozza, viszont ez csak a generátorként működő benzinmotort takarja. A motor ötször gyorsabban tölti fel az akkumulátort, mint amennyi energiát fogyaszt a vezetés során. A rendszernek köszönhetően a 'Hyper Hybrid'-del felszerelt járművek "megszakítás nélküli elektromos teljesítményt" tudnak majd nyújtani minden helyzetben. A norfolki márka pedig még extrém hideg időben és nagy sebességnél is erős gyorsulást ígér a vásárlóknak.
Generátorként működve, a belső égésű motor feltölti az akksit, így a 'Hyper Hybrid' rendszerrel ellátott autó ugyanazt a vezetési élményt nyújta, mint egy tisztán elektromos jármű, de sokkal nagyobb hatótávolsággal. Feltéve, ha van elég benzin az üzemanyagtartájban... Viszont érdemes megemlíteni, hogy nem ezek lesznek az első olyan autók, amelyek hatótávolságot növelő gázüzemű motort használnak. Ilyen típusú pédául a BMW i3 REx és a forgómotoros Mazda MX-30 R-EV is. Az előbb említett modellek mellett a hamarosan megjelenő RAM 1500 Ramcharger és az új Scout-ok is ilyen technológiával rendelkeznek majd.
Viszont bármennyire is örülünk annak, hogy a Lotus életben tartja a belső égésű motort, úgy tűnik, hogy ez a hajtáslánc továbbra is a háttérben marad. A súly is problémás tényező lesz, hiszen a "hatótáv-hosszabbító" még nehezebbé teszi a már eleve sokat nyomó autót. Az Eletre SUV és az Emeya szedán össztömege szintén jóval 2,2 tonna felett van, így el lehet felejteni Colin Chapman legendás szavait melyek így szóltak: "egyszerűsíts, majd adj hozzá könnyedséget".
Másrészt a benzinmotor élettartalmának meghosszabbodása több vásárlót is vonzhat a cég számára. A idei év első kilenc hónapjában eladott 7617 darab autójával a Lotus jelentős javulást tudhat magáénak, hiszen 136 százalékkal nőtt az eladásainak száma a 2023-as év ugyanezen időszakához képest.