Győr

Továbbra is az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára

2022.03.29.

A koronavírus és a chiphiány okozta turbulenciák ellenére a győri Audi Hungaria továbbra is őrzi a világ legnagyobb motorgyára címet – jelentett ki Alfons Dintner, az igazgatóság elnöke Győrben tartott évértékelő sajtótájékoztatóján. Az Ukrajnában zajló háború is szóba került.

Alfons Dintner: Az Audi konszern döntésének megfelelően az Audi Hungaria leállította az Oroszországba irányuló exportot. Az oroszországi kivitel az Audi Hungariát érintően "visszafogott", így az éves teljes volumenhez képest "nem drámai az arány".

Az Audi Hungaria a koronavírus- és a félvezetőhiány okozta kihívások ellenére stabil eredménnyel zárta a 2021-es üzleti évet. A világ legnagyobb motorgyárában 1 620 767 erőforrás készült, míg a járműgyártásban 171 015 autó gördült le a gyártósorról, amely rekord a vállalat történetében. A győri Audi a tavalyi évben 7,717 milliárd euró árbevételt ért el, nyeresége 332 millió euró volt – fogalmazott dr. Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügy, IT, beszerzés és compialce területekért felelős igazgatósági tagja.

A világ legnagyobb motorgyárában 1.620.767 erőforrás készült.

Beruházásokra tavaly 162,6 millió eurót fordítottak Győrben. A 2021-es beruházások legnagyobb része az elektromos motorgyártás, ezen belül az új generációs elektromos hajtások, a PPE (Premium Platform Electric) motorok területére érkezett, valamint a belsőégésű motorok, például az új négyhengeres motorgeneráció gyártóterületére.

Dr. Patrick Heinecke: A győri Audi a tavalyi évben 7,717 milliárd euró árbevételt ért el, nyeresége 332 millió euró volt.

További beruházások érkeztek a vállalat Szerszámgyárának bővítésére, amely új kapacitásokat teremt az exkluzívszériás gyártás számára. A beruházásnak köszönhetően a jövőben még több karosszériaelem készülhet Győrben a Volkswagen és Audi Konszern exkluzív- és sportmodelljei számára.

Elmondta azt is, az összberuházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 11,95 milliárd eurót, melynek köszönhetően az Audi Hungaria a magyar járműipar legnagyobb beruházója.

A járműgyárban 171.015 autó gördült le a gyártósorról, amely rekord a vállalat történetében.

„Az Audi Hungaria megtalálta a megfelelő válaszokat az elmúlt évek kihívásaira. A koronavírus és a félvezetőhiány okozta helyzetben mi a lehetőséget láttuk meg és tovább erősítettük üzleti területeinket. A gyártás mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a műszaki fejlesztés, pénzügy, IT és beszerzés területén nyújtott kompetenciaalapú szolgáltatásainkra, melyet az egész Volkswagen Konszern számára kínálunk. Az Audi Hungariára a jövőben nem kizárólag termelő vállalatként kell gondolni, hanem egy magas hozzáadott értéket biztosító, a munkatársai széleskörű szaktudására építő szolgáltatóra, amely aktívan alakítja a jövő mobilitásást”, mondta Alfons Dintner.

Az igazgatóság elnöke az idei év nagy kihívásai között említette az ukrajnai háborút, amelyet felfoghatatlannak és ledöbbentőnek nevezett. Zavaró hatásai máris érződnek a termelésben. A motorgyártásban műszakokat kellett módosítani, a járműgyártásban azonban egyelőre „nincs olyan vevő, akit ne tudnánk kiszolgálni” – fogalmazott.

Embert próbáló, viharos időszak volt – értékelte az évet Németh Kinga személyügyért és szervezetfejlesztésért felelős igazgatósági tag, aki szerint rugalmassággal, fegyelmezettséggel és felkészültséggel sikerült úrrá lenni a nehézségeken. A 2020-ban megkötött három éves bérmegállapodásnak köszönhetően idén minden audis dolgozó bére 58 ezer forinttal emelkedik, prémiumként pedig bérük 1,4-szeresét kapják meg a dolgozók.

Németh Kinga: magyarországi segélyszervezeteken keresztül 250 ezer euróval (92,9 millió forint) támogatja az Audi az Ukrajnából Magyarországra érkező háborús menekültek ellátását.

A világ legnagyobb motorgyárában továbbra is döntően benzin- és dízelmotorok készülnek. Meddig még? – hangzott az autoszektor.hu kérdése Robert Buttenhauser motorgyártásért felelős igazgatósági taghoz.

Tavaly közel százezer elektromos motort gyártottunk Győrben, ez a jövő útja, a belső égésű motor azonban még sokáig meghatározó lesz a vállalat életében – kaptuk a választ. Talán az évtized végén jöhet el az az idő, amikor több villanymotort gyártunk, mint belső égésűt. Ha a vevőink is úgy akarják – fűzte hozzá.

Robert Buttenhauser

Alfons Dintner reagált arra a győri szóbeszédre is, amely szerint a kormány azért adott 10 milliárd forintot az ipari park bővítésére, mert Győrben építené fel a Volkswagen egyik Európába tervezett akkumulátorgyárát. Erről is nincs döntés. Ha lesz, azt Wolfsburgban hozzák meg – jelezte az igazgatóság elnöke, hogy Volkswagen ügyekben nem ő az illetékes.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....