történelem
Lamborghini LM002
Jóval azelőtt, hogy az Urus ízelítőt adott volna, mire képes egy szuper SUV a Lamborghinitől, az olasz autógyártó megalkotta ezt a szörnyűséget. LM002-nek hívják, egy terepjáró teherautó, amelyet a Lamborghini eredetileg katonai használatra épített. Végül a sorozatgyártású modellek hétéves, 1986-tól 1993-ig tartó időszak során készültek.
Ezeket a polgári sorozatgyártású modelleket teljes Lamborghini felszereltséggel forgalmazták, beleértve a teljes bőrborítást, az elektromos ablakemelőket, a légkondicionálót, és még egy prémium sztereó rendszert is, amelyet a tetőkonzolba szereltek.
Sotheby's
Bármilyen furcsa is volt, hogy a Lamborghini teljes értékű terepjáró teherautót gyártott abban az időben, amikor a kézi építésű, nagy teljesítményű autókról ismerték, az LM002 valahogy a maga nemében igazi ritkaság lett. A Lamborghini gyűjtők körében keresett modell az egyik legbizarrabb alkotás, amelyet valaha is láthatunk egy nagy szuperautókról ismert autómárkától.
Stout Scarab
Az 1930-as években épült Stout Scarab a világ első sorozatgyártású kisbusza.
Modellautó verzióban a Scarab super-hobby.com
Nem világos, hogy William Stout, a Stout Motor Company mögött álló ember miért volt annyira lenyűgözve a szkarabeuszokról, hogy egy ilyen formájú kisbuszt épített, és még a bogár nevét is felhasználta kreációján. Nem ez volt a legfunkcionálisabb jármű a maga idejében – a kilátás hátra szinte nulla volt –, de kialakításának furcsasága sok tekintetben hozzájárult annak tartós örökségéhez. Senki sem fog emlékezni arra, hogy a Scarab egykor csúnya járműnek számított. Manapság az Art Deco design szép példájának nevezik. Méltó fordulat ez a kisbusz-szegmens egyik úttörője számára.
Reeves-Overland Octoauto
Ha négy kerék jó, nyolc keréknek jobbnak kell lennie, nem? Milton Reeves úgy gondolta, hogy a vasúti kocsikon használt kiegyenlítő felfüggesztések utánzásával kiegyenlítheti az utat a régi utakon, ezért módosított egy 1910-es Overlandet, hogy létrehozza ezt a nyolckerekű furcsaságot. Sajnos ez egy kifejezetten hosszú autót eredményezett, amelyben csak négy ember ült – és 3200 dolláros ára (ma jóval több, mint 90.000 dollár) semmiképpen sem segített a népszerűségén. Reeves megpróbálta megépíteni a Sextauto nevű hattengelyes változatot, de csábítóbb elnevezése ellenére sem járt sikerrel. Ma már nem létezik Octoauto vagy Sextoauto, valószínűleg azért, mert senkinek nincs helye leparkolni.
CK-Modelcars
Amphicar
A lista nem lenne teljes az Amphicar nélkül, amely félig autóból, félig hajóból állt, és nem volt túl jó sem autónak, sem hajónak. A a német hadsereg második világháborús VW Schwimmwagenjének távoli leszármazottja volt. A vízen alig bírt a 7 mérföld/órás sebességgel, szárazföldön pedig nem volt sokkal gyorsabb, körülbelül 40 másodpercbe telt, amíg 10 km/órára gyorsult fel. Az első kerekek a szárazföldön és a vízben egyaránt kormányozták az autót, és egészséges vitát lehet folytatni arról, hogy melyik környezetben voltak kevésbé hatékonyak. Az Amphicar gyártása 1963-ban leállt, '65-ig megmaradt alkatrészekből építettek autókat.
Fiat Multipla
A Multipla nem újdonság a magyar közönségnek, számos példánnyal találkozhatunk a hazai utakon. Mentségére szóljon, hogy tulajdonosai többnyire szeretik, elsősorban pratikussága miatt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!