Opel

Torta helyett ikonikus autókkal ünnepelt az Opel

2016.05.27.

Immár hatodik alkalommal került megrendezésre a hazai autósport fellegvárában, a Hungaroringen a Legendák találkozása, más néven az Opel családi nap. A korábbi évek sikerreceptjén nem változtattak a szervezők, aminek köszönhetően kortól és nemtől függetlenül maradandó élménnyel térhettek haza az autós és nem autós programokat kedvelők egyaránt. A sokadalom középpontjában ezúttal az Opel Magyarország megalakulásának 25 éves évfordulója volt, ami egyben számtalan különlegességnek is apropóját adta a rendezvényen.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

A májusi hétvégék egyik, ha nem a legideálisabb időjárását kapták az Opel közös ünneplésére igent mondók a múlt szombaton, Mogyoródon. A 9 órás kapunyitástól egészen a Tankcsapda koncert végéig kellemes nyári hangulatban, különlegességektől hemzsegő közegben múlathatták az időt az ingyenes rendezvényre látogatók. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója a helyszínen újságírói kérdésre elmondta, hogy az online regisztrációk előző napi mérlegét tekintve legalább 30 ezres létszám fogadására készültek. Az ünnepelt és egyben házigazda ennek fényében, igazán kitett magáért a színpadon és a pályán csakúgy, mint a paddock és boxok területén.

Már a bejáratnál egy különleges installáció fogadta az érkezőket! A hazai közönség előtt itt debütált az Opel Astra Sports Tourer - képre kattintva galéria nyílik

A teljesség igénye nélkül, csak néhányat emelnék ki a fentiek közül, hiszen kétgyerekes családapaként és mélyen gyökerező autós megszállottsággal érkeztem. A kihagyhatatlan műsorok egyike nálunk a tiszta humorral és energizáló dalokkal szórakoztató Alma Együttes koncertje volt, akinek közönsége szinte vagy teljes egészében megegyezett az Irigy Hónaljmirigy publikumával. Utóbbi esetében nem feltétlen a női ruhába öltözött zenészek bohóckodása okozott maradandó élményt, inkább a dalok közötti összekötőszövegeken derültünk sokat. Sipos Peti a Gangnam Style megterhelő koreográfiája után azt mondta, jobb lett volna (nekünk, zenekarnak), ha valami lassú számmal fut be ez a dél-koreai rapper, merthogy kicsit sok már nekik ez a tempó. Aztán persze ByAlex és Kis Grofó kifigurázása is belénk égett, ugyanis a felkonferálásukhoz olyan poénokat sütött el a zenekar frontembere, amiket azóta is emlegetünk.

A benzinvérűek és autós szakik számára is jutott bőven a jóból, kezdjük is a negyed évszázados jubileumhoz kapcsolódokkal! A különleges alkalomra egyenesen a Közlekedési Múzeumból érkezett a magyar Opel történelem és a hazai autóipar ikonja, az az Opel Astra, amelyet 1992. március 13-án Antall József miniszterelnök vezetett le a szentgotthárdi gyártósorról.

Az 1991. januárjában alakult kereskedelmi vállalat az elmúlt két és fél évtizedben több, mint 400 ezer autót adott el Magyarországon, a szentgotthárdi motorgyár pedig közel 8,5 millió erőforrást szerelt össze, tehát nem túlzás azt mondani, hogy kis országunk útjain a körbe zárt villámosok a népautók.

Az ikonikus fehér Astrával egy installációban voltak láthatóak a szentgotthárdi motorok és az idei „Év Autója” is, de a cég ügyvezető igazgatója szerint a legfontosabb üzenete ennek a boxnak az volt, hogy a „…kilencvenes évek elején egy új időszámítás kezdődött Magyarországon és az Opel volt az első autóipari világcég, amely kivette a részét a politikai és gazdasági nyitásból. Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy a márka már sok évtizeddel korábban is jelen volt az országban, ha nem is tömegesen, de voltak Opelek a magyar utakon a két világháború között is” – adta a nagyérdemű tudtára Koncz Gábor köszöntőjében.

Koncz Gábor (balra), az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója és Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke

A múltidézés természetesen nem állt meg a kilencvenes éveknél, hiszen a boxutca mögötti parkolóban egy páratlan felhozatal sorakozott fel, melyek között egy 1911-es évjáratú Opel Torpedo is látható volt és további két tucat veterán autó, melyek összéletkora meghaladta az 1300 évet. A 105 éves Torpedóról érdemes megemlíteni, hogy 2011-ben, a 100. születésnapján „saját lábán” gurult el Rüsselsheimbe, egykori szülőhelyére, probléma nélkül teljesítve egy 1000 kilométeres távot. A rangidős Torpedót pedig egy 40-es évek előtti évjáratú Admiral és egy Kapitan kabrió követte, melyek önmagukban is megérnek egy misét, valamint nem hiányozhattak a gyönyörűen restaurált oldtimerek sem, Commodore-ok, Rekordok, Asconák és Kadettek, melyekről beszéljen inkább a képgaléria.

1911-es Opel Torpedo

Az Opel történetének egy elhalványodó aspektusát is felelevenítették a standokon, mégpedig azt, hogy a kerékpár és varrógép gyártás mellett motorkerékpárok gyártásával is foglalkozott a rüsslesheimi gyár, sőt! Az Opel 1901-ben készült egyhengeres, 2 lóerős motorjának debütálásával Németország első motorkerékpár gyártójává vált, amit az 1930-ig tartó sorozatgyártásnak köszönhetően további 20 modell követett. A kiállítás egyik kétkerekű különlegessége egy 1928-ban debütált Opel Motoclub 500 volt, ami Zilahy Zoltán magántulajdonában áll, és egyike a világszerte még működőképes 120 darab Motoclub 500-nak.

1928-as évjáratú Opel Motoclub 500

És a hab a tortán még csak most következik! Az Opel Legendák találkozásának legkülönlegesebb vendége a jövőt idéző GT  Concept volt, amit a genfi premiert követően Európában testközelből csak a magyar közönség láthatott. Az extravagáns és részletgazdag formavilág egy gombok nélküli, futurisztikus utasteret rejt, ráadásul a szoborszerű külső dizájnból bőven jutott a beltérbe is. A minden elemében jövő technológiát felvonultató tanulmány a hangvezérlésre és a touchpadra fekteti a hagsúlyt, valamint a teljesen személyreszabható beállításokra, üléspozíciót, kormányt és pedálokat illetően. Visszapillantó tükrök helyett beltéri monitorokon figyelhetjük a mögöttes forgalmat, miközben a mozgatásról egy egyliteres, háromhengeres 145 lóerős motor gondoskodik. A technikai részletek bővebb beszámolóját korábban megjelent cikkünkben olvashatják.

Kimondatlanul is a legfontosabb kérdés egy ilyen kuriózum láttán, hogy mit látunk viszont ebből majd az utakon? A kétségek eloszlatására érdemes felidézni a 60-as években színre lépett kísérleti GT esetét, hiszen első blikkre arra is ráfogták, hogy gyárthatatlan, azonban több mint százezer darab kelt el belőle világszerte

Végül, de nem utolsó sorban a tulajdonosok kiállított autói között csemegéztünk, ahol - megszállottság ide vagy oda - akár az egész napot is eltölthettük volna. Az előzetes, fényképek alapján összeválogatott szabadtéri tárlat jócskán tartogatott meglepetéseket: szárnyas ajtókkal szerelt Astrát, amiről első blikkre azt gondolnánk, hogy csak egy hatásvadász verzió, közelebbről azonban egyértelműen látszott, hogy minden részlete profi munka. De akadt olyan G-Astra kabrió is, melynek a külső színével megegyező szteppelt bőr belseje volt (lásd: képgaléria), nem hivatalosan kiérdemelve a „szem rágógumija” titulust. A szolid eleganciával és némi sportossággal fűszerezett Vectrák, Calibrák és Omegák között természetesen ott díszelegtek az Insignia OPC-k is. Elmondható tehát, hogy nem lehetett könnyű dolga a opelesek legjavát válogató szervező csapatnak. Idén is a legtöbb szavazatot elért, valamint a szakmai zsűri által is legszebbnek ítélt Opel elismerést kapott és egy tiszteletkört tehetett a Forma-1-es versenypályán.

A magyarországi klubélet és márkatalálkozók rangsorában minden bizonnyal előkelő helyen volt eddig is az Opel Legendák találkozása, de a május 21-i rendezvény kétségtelenül magasra helyezte a lécet. Isten éltesse az Opel Magyarországot!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....