piac
A személyautó márkák versenyében vezet a Suzuki (6295 autó, 131,52 százalékos ugrás 2020-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 14,74 százalék, mögötte a Ford második (4062 személyautó, 44,09 százalékos növekedés), dobogón szorosan a Toyota (4042 személyautó, 5,45 százalékos csökkenés), negyedik a Skoda (3019 személyautó, 15,05 százalékos mínusz). Ötödik a Dacia (2948 személyautó, 18,92 százalék esés), hatodik a Kia (2706 személyautó, 40,43 százalék plusz). Jól kezdte az évet a magyar piacon a Fiat (2478 személyautó, 58,24 százalék plusz), a Mercedes-Benz (2007 személyautó, 52,51 százalék növekedés), a Jeep (1122 autó, 91,14 százalékos növekedés), jól megy a Ssangyongnak (368 autó, 77,78 százalékos plusz), a Land Rovernek (182 autó, 323,26 százalék megugrás), a Mininek (155 autó, 43,52 százalék plusz), az Alfa Romeónak (148 autó, plusz 169,09 százalék), az Abarthnak (110 autó, 92,98 százalék plusz), a Jaguarnak (40 autó, 73,91 százalék plusz), a Cuprának (25 autó, 733,33 százalékos emelkedés), a DS-nek (21 autó, 90,91 százalék plusz) és a Ferrarinak (13 autó, 85,71 százalék plusz).
Rosszul kezdte az évet, de fokozatosan javul a Volkswagen (-33,65 százalék, 2480 személyautó), a Renault (-57,49 százalék, 831 eladott személyautó), a Peugeot (-31,67 százalék, 686 személyautó), gyengén fogynak a Seatok (-35,26 százalék, 380 autó), a Mitsubishik (-31,73 százalék, 73 autó), a Subaruk (-44,44 százalék, 20 autó), mélyrepülésben a Tesla (-89,8 százalék, 5 autó), kevesen vesznek Smartot (-53,33 százalék, 7 autó) és Maseratit (-50 százalék, 2 autó).
A magyar személyautó-piacon a B kategóriás SUV-ok vannak az élen (21,89 százalék részesedéssel) (bestseller az Év Magyar Autója 2021 díjat elnyerő Suzuki Vitara 2956 autóval), ezután jönnek a kompaktok (20,65 százalék a részesedése ennek a szegmensnek). Ezek közül a legkelendőbb az Év Magyar Autója 2020 díjas Suzuki SX-4 S-Cross 2213 autóval. A harmadik legnépszerűbb kategória C-SUV-oké 16,19 százalékos részesedéssel (bestseller az új Hyundai Tucson 955 autóval. A legnépszerűbb egyterű a Dacia Lodgy (505 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (474 autó), a kisautók között a Suzuki Swift vezet (942 autó), a minik között a Fiat 500 (2222 autó) az első, a nagyautók között vezet a Mercedes-Benz E-osztály/AMG (177 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (37 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybach (103 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (585 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között pedig a Skoda Kodiaq (489 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (925 jármű), a kishaszonjárművek között a Dacia Dokker Van (339 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2021 díja Ford Ranger (997 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (1310 jármű).
Január-áprilisban is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy-egy Jaguar F-Type, Mercedes S-osztály Maybach, Bentley Flying Spur, Bentley Continental, Bentley Bentayga, Lotus Exige, Toyota Mirai, Tesla Model S, Audi S8, Ferrari 488, Lexus RC F, Ferrari F8 Spider, Ferrari GTC4 Lusso és Ferrari F8 Tributo, két Aston Martin DBS, két Audi e-tron GT, két Ferrari SF90, három Mercedes GLS-AMG Maybach, három Lexus LC500, három Ferrari 812 GTS, három BMW X7 M, három Audi RS 7 Sportback, három Lamborghini Urus, négy Ferrari Roma, négy Audi e-tron, hat Audi RS 6 Avant, hat Jaguar I-Pace, hét BMW iX3, tíz Audi SQ8, tíz Porsche Taycan, tizenegy BMW X6 M, tizenhét Mercedes-Benz EQC, 18 Porsche 911, 19 BMW M5 (M Performance modellekkel együtt), 20 BMW X5 M, 20 Porsche Panamera, 22 Porsche Cayenne, 26 Mercedes AMG GT, 32 Mercedes-Benz G AMG, 38 Range Rover.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (93,62 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1474-et, 46,2 százalékos növekedés). Visszaesett a buszértékesítés, 86 ilyen járművet – mintegy nyolcada hazai gyártmány - vettek január és április között Magyarországon (66,7 százalékos visszaesés).
Top 40 új autó Magyarországon 2021-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-IV. hónap)
1. Suzuki Vitara 2956 autó
2. Fiat 500 2222
3. Suzuki SX4 S-Cross 2213
4. Dacia Duster 2057
5. Skoda Octavia 1443
6. Ford Tourneo Custom 1310
7. Kia Ceed 1105
8. Ford Ranger 997
9. Toyota Corolla 966
10. Hyundai Tucson 955
11. Suzuki Swift 942
12. Jeep Renegade 929
13. Ford Transit 925
14. Kia Sportage 789
15. Toyota Yaris/Yaris Hybrid 782
16. Ford Puma 766
17. Fiat Ducato 712
18. Toyota RAV4 683
19. Toyota Proace City Verso 585
20. Toyota C-HR 562
21. Renault Master 558
22. Toyota Hilux 537
23. Nissan Qashqai 514
24. Ford Focus 509
25. Dacia Lodgy 505
26. Skoda Kodiaq 489
27. Volkswagen Passat 474
28. Ford Transit Custom 394
29. Volkswagen T-Roc 390
30. Peugeot Boxer 375
31. Hyundai Kona 370
32. Ford Ecosport 367
33. Skoda Superb 351
34. Dacia Dokker Van 339
35. Citroen Jumper 322
36. Dacia Sandero 321
37. Skoda Scala 320
38. SsangYong Korando 317
33. Volkswagen Tiguan 313
40. Opel Crossland 308
(forrás: Datahouse)
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!