robottechnológia

Tömeggyártás előtt az „utolsó mérföldes” kézbesítő robot

2022.10.04.

Új, autonóm kézbesítő robot lép be a rövid távú, "utolsó mérföldes" szállítási piacra – írja a carsweek.ru.

A Magna technológiai vállalat tömeggyártásra alkalmas, Model C elnevezésű kézbesítő robotokat rendelt a Cartken robotikai cégtől. Az első sorozat már futószalagon van, a piaci bevezetés küszöbön áll.

A Magna a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójává vált, köszönhetően a Cartkennel kötött, a közelmúltban bejelentett partnerségnek. Az együttműködés révén egy autonóm robotplatformot hoztak létre az áruk rövid távolságokra történő szállítására, főleg bevásárlóközpontokban. Iparági elemzések szerint ez a növekvő vállalati szegmens a közeljövőben jelentős lendületet kap.

A Cartken Model C gyártása már megkezdődött a Magna michigani üzemében. A termelési volumen a következő hónapokban a tervek szerint jelentősen növekedni fog. Az együttműködés bővülésével mindkét vállalat új - azonos architektúrán alapuló, de különböző alkalmazásokhoz és üzleti modellekhez igazodó - robotok kifejlesztését tervezi.

A vezető nélküli robotokat kültéri és beltéri szállítási feladatok elvégzésére tervezték. Olyan távirányító rendszerrel vannak felszerelve, amely gyors és magas szintű szolgáltatást tesz lehetővé.

A robotok videokamerákkal rendelkeznek, és - a gépi tanulási algoritmusok, a szimultán helymeghatározás és térképezés (SLAM) kombinációjával - online reagálnak a pillanatnyi helyzetre.

A Cartken vezető nélküli alapmodelljei már jelenleg is kereskedelmi forgalomban vannak. Az autonóm kézbesítési alkalmazások különféle változataihoz használják őket üzletekben, szállodákban, egyetemeken és raktárakban.

A Magnával történő együttműködés célja egy magasabb szintű irányítás és szolgáltatás. Ugyanis az ellátási lánc egyik legbonyolultabb és legköltségesebb része az úgynevezett „last mile” (utolsó mérföld), valamint a házhoz szállítás. Az a néhány száz méter, amikor is a megrendelt áru az elosztó raktárból a végső rendeltetési helyére kerül. Az utolsó mérföldes autonóm kézbesítések jelentették eddig a legfőbb akadályát az e-kereskedelemnek, amely a világjárvány idején nagy lendületet kapott, és ami azóta sem hagyott alább.

A házhoz szállítás iránti igény drasztikusan növelte az autonóm kézbesítő robotokba, autókba és drónokba történő beruházásokat. Ezen a területen pedig már több kulcsszereplő is benchmarkként pozícionálja magát: köztük a Starship Technologies, Nuro, FedExFDX, Amazon Scout, Udelv, Kiwibot és a Coco.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.01
A HangZóna mai vendége: Pataki Ádám, a Real Garant értékesítési vezetője. Miben segít a....
2022.12.01
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az idén októberben 1 169 679 érkező és induló utas fordult....
2022.12.01
Zseniális gaggel válaszolt azoknak a Mini, akik szeretik távirányítós autóknak nevezni a....
2022.12.01
Az M1-es Tatabánya-Óvárosi lehajtójánál 3 milliárd forintos beruházással 150 férőhelyes, őrzött....
2022.12.01
Legtöbb esetben autóink nagy része már 4-500 ezer kilométer után a bontóban köt ki. Alighanem az....
2022.12.01
Szujó Zoltánt választották meg csütörtökön a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) új....
2022.12.01
Legalább ketten meghaltak és sokan eltűntek egy autópályát elárasztó földcsuszamlásban Brazília....
2022.12.01
Nevet adunk neki, személyes tárgyakat helyezünk el benne, a vásárlásáról nem egyedül döntünk. ..
2022.12.01
Csütörtöktől kaphatók a 2023-ra érvényes éves országos és megyei autópálya-matricák a Nemzeti....
2022.12.01
Az egész frankofón világ ujjongott és éljenzett, amikor a Citroën bemutatta új zászlóshajóját, a....