robottechnológia

Tömeggyártás előtt az „utolsó mérföldes” kézbesítő robot

2022.10.04.

Új, autonóm kézbesítő robot lép be a rövid távú, "utolsó mérföldes" szállítási piacra – írja a carsweek.ru.

A Magna technológiai vállalat tömeggyártásra alkalmas, Model C elnevezésű kézbesítő robotokat rendelt a Cartken robotikai cégtől. Az első sorozat már futószalagon van, a piaci bevezetés küszöbön áll.

A Magna a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójává vált, köszönhetően a Cartkennel kötött, a közelmúltban bejelentett partnerségnek. Az együttműködés révén egy autonóm robotplatformot hoztak létre az áruk rövid távolságokra történő szállítására, főleg bevásárlóközpontokban. Iparági elemzések szerint ez a növekvő vállalati szegmens a közeljövőben jelentős lendületet kap.

A Cartken Model C gyártása már megkezdődött a Magna michigani üzemében. A termelési volumen a következő hónapokban a tervek szerint jelentősen növekedni fog. Az együttműködés bővülésével mindkét vállalat új - azonos architektúrán alapuló, de különböző alkalmazásokhoz és üzleti modellekhez igazodó - robotok kifejlesztését tervezi.

A vezető nélküli robotokat kültéri és beltéri szállítási feladatok elvégzésére tervezték. Olyan távirányító rendszerrel vannak felszerelve, amely gyors és magas szintű szolgáltatást tesz lehetővé.

A robotok videokamerákkal rendelkeznek, és - a gépi tanulási algoritmusok, a szimultán helymeghatározás és térképezés (SLAM) kombinációjával - online reagálnak a pillanatnyi helyzetre.

A Cartken vezető nélküli alapmodelljei már jelenleg is kereskedelmi forgalomban vannak. Az autonóm kézbesítési alkalmazások különféle változataihoz használják őket üzletekben, szállodákban, egyetemeken és raktárakban.

A Magnával történő együttműködés célja egy magasabb szintű irányítás és szolgáltatás. Ugyanis az ellátási lánc egyik legbonyolultabb és legköltségesebb része az úgynevezett „last mile” (utolsó mérföld), valamint a házhoz szállítás. Az a néhány száz méter, amikor is a megrendelt áru az elosztó raktárból a végső rendeltetési helyére kerül. Az utolsó mérföldes autonóm kézbesítések jelentették eddig a legfőbb akadályát az e-kereskedelemnek, amely a világjárvány idején nagy lendületet kapott, és ami azóta sem hagyott alább.

A házhoz szállítás iránti igény drasztikusan növelte az autonóm kézbesítő robotokba, autókba és drónokba történő beruházásokat. Ezen a területen pedig már több kulcsszereplő is benchmarkként pozícionálja magát: köztük a Starship Technologies, Nuro, FedExFDX, Amazon Scout, Udelv, Kiwibot és a Coco.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....
2025.02.04
Az Európában Európa számára fejlesztett és gyártott, azóta ugyanakkor már több kontinensen sikerrel....