Forma-1

Todt szerint a Ferrarinak fájna a kiszállás

2017.11.28.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt úgy érzi, a kiszállás fájdalmas lenne a Ferrari számára, ha a vörösök egyszer valóra váltanák fenyegetésüket, és tényleg búcsút intenének a királykategóriának.

Az olasz gyár a múltban több alkalommal is kijátszotta a „kiszálláskártyát”, ha egy szabályváltoztatás nem nyerte el a tetszését, a vezetőség pedig rendre igyekezett kompromisszumot találni, hiszen semmiképpen sem szerette volna elveszíteni a patinás gyártót. A Ferrari vezetői legutóbb a 2021-es motortervek ismertetésekor hintették el, ha nem tetszik nekik a választott irány, távozhatnak…



Az elnök, Sergio Marchionne elsősorban az alkatrészek egységesítése ellen kelt ki, mondván nem szeretne egy nemzetközi NASCAR-ban versenyezni. A tervek egyébként a Mercedes és a Renault tetszését sem nyerték el, ők azonban nem mentek olyan messzire, mint a vörösök.

A korábbi kétoldalú megállapodások értelmében 2020-ig egyik gyár sem távozhat az F1-ből, az azt követő időszakkal kapcsolatban viszont még nem született egyezség, vagyis 2021-ben szabadon távozhatnak. Az FIA első embere, Jean Todt, aki korábban hosszú ideig a Ferrari csapatvezetőjeként dolgozott, és volt meghatározó szerepe az istálló 2000-től 2004-ig tartó egyeduralmában, a fenyegetés kapcsán elmondta, csak remélni tudja, hogy a vörösök nem hagyják el a kategóriát.



A távozás ugyanis (túl azon, hogy a Forma–1 is veszítene) nekik is fájdalmas volna. - Attól tartok, hogy a Mercedes vagy a Ferrari távozni fog. Ez az ő döntésük. Egyértelmű, hogy senkit sem akarunk elveszíteni, a Ferrari pedig egy ikonikus márka. Az összes F1-es bajnokságban részt vettek, a kategória megalkotása óta, szóval nem szeretném, hogy távozzanak – nyilatkozta.

- Nem vagyok biztos abban, hogy jól járnának, ha elhagynák a Forma–1-et. A Ferrari számára ugyanis az utcai autózás mellett mindig nagyon fontosak voltak a versenyek is. Szóval, szerintem fájdalmas lenne számukra, ha nem szerepelhetnének a Forma–1-ben. De ez már nem az én felelősségem – magyarázta a francia szakember, majd zárásként hozzátette, a Ferrari 1981 óta meglévő vétójogának (amivel több szabályváltoztatást is megakadályoztak már) megtartásáról továbbra is tárgyalnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.07
Elgázolt egy embert a vonat a Békés vármegyei Tótkomlóson egy átjáróban  - közölte a Mávinform a....
2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....