Continental
Ránézésre persze ez is olyan, mint megannyi más új, korszerű gumi- és gyorsszerviz: recepción fogadják az ügyfelet, az üvegajtón túl pedig ott a műhely korszerű gépekkel, gondosan sorba rendezett szerszámokkal, patika tisztasággal. Az első meglepetés talán akkor éri az ide betérő autóst, amikor megkérdezik: milyen e-mail címre küldhetik az URL-t? Merthogy itt az első perctől kezdve komolyan gondolják az átláthatóságot: rögtön megkapja az ügyfél a linket, amelyen a műhelyben elhelyezett kameráknak köszönhetően online, folyamatosan nézni tudja, hogy mi történik a járművével.
A valóban transzparens működés csak egy szolgáltatás azok közül, amelyek figyelemre méltóvá teszik a Continental és Nissan Centrum közös újbudai, Vizsla utcai projektjét. A transzparencia fontos, de még többet számít a szakszerűség: márpedig itt – ígérte Pócsik László, a Continental Centrum társtulajdonosa – kizárólag mesterszerelők dolgoznak majd. Így legyen szó a légkondicionáló-berendezés tisztításáról vagy fékbetétcseréről, csak magasan képzett szakemberek nyúlnak az autókhoz. Alapvetés itt az is, hogy csak az eredetivel megegyező minőségű, első gyári beszállítótól származó alkatrészeket használnak. Mindezen túl a javított autókat tisztán adják át, elhúzódó munka esetén pedig csereautót biztosítanak.
Ahogy a centrum bemutatóján fogalmaztak: „Egy igazi, európai színvonalon működő flagship store-ról van szó, amely példát és irányt mutat a hasonló munkákat végző magyar vállalkozásoknak.” A bemutatón elhangzott az is, hogy a gyorsszerviz nem a márkaszerviz vetélytársa: a kétféle megközelítés jól megfér egymás mellett, különösen egy olyan országban, ahol az autók átlagéletkora közelít a 14 évhez.
Ahogy a szervizes feladatoknál, úgy a termékértékesítésben is igyekeznek szintet lépni a centrumban. A Continental szakértői által felkészített szerelők az ügyfél járművéhez, vezetési és utazási szokásaihoz igazodva ajánlanak abroncsot, hogy az valóban a lehető legjobb választás lehessen. Előremutató megoldás az is, hogy például a motorosok a biztonsági átvizsgálás és gumivásárlás után 72 órán beül meggondolhatják magukat, ha nem elégedettek a kiválasztott abroncsokkal, a cég visszavásárlási garanciát kínál.
Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója arra is felhívta a figyelmet, hogy a centrum oktatási központként is működik majd. „Az új műhely lehetőséget ad arra is, hogy a Continental kiskereskedő partnerei szakmai tréningeken vegyenek részt, ahol nem csak az abroncsokkal és azok szerelésével kapcsolatos tudásukat fejleszthetik, de megismerhetik a prémium szolgáltatásokon alapuló gyorsszerviz működését is.” – fogalmazott.
Pócsik László, a Continental Centrum társtulajdonosa, Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója és Berzai Zsolt alezredes, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság főtitkára
Minden olyan szerviz közvetve javíthat a közlekedésbiztonságon, ahol szakszerűen és alaposan vizsgálják át, javítják meg és látják el megfelelő abronccsal a járműveket – hívta fel a figyelmet a jó szervizek fontosságára a Centrum átadásakor Berzai Zsolt alezredes, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság főtitkára. Mint mondta, ugyan a statisztikák alapján csak a balesetek egy százalékát okozza műszaki hiba, ám ennél árnyaltabb a kép. Egy nemrégiben tartott ellenőrzés során 1250 járművet, azaz 5 ezer abroncsot vizsgáltak át, és 18 százalékuk nem volt megfelelő, vagyis jócskán még van min javítani.