automata váltó
A Ford az F-150 3,5 literes Ecoboost motoros változatában mutatta be a világ első, nagy sorozatban készülő tízfokozatú automatikus sebességváltóját. Nemrég a Chevrolet Camaro ZL1-esben is megjelent egy tízfokozatú automata, de az nem tekinthető nagysorozatban készülő autónak. Az F-150 viszont Amerika legnagyobb darabszámban eladott autója, tavaly 780 ezer fogyott belőle.
A két váltó szoros rokonságot mutat, mivel a General Motors és a Ford együttműködéséből születtek. Az új automata állítólag kedvezőbb fogyasztást és nagyobb teljesítményt biztosít az F-150-esnek, mint a régi hatfokozatú váltó, mert három overdrive fokozattal rendelkezik. Ráadásul a tömege is kisebb annak köszönhetően, hogy öntött vas helyett könnyűfémből és egyéb fejlett anyagokból készített elemekből áll.
A Ford csak a forgalmazás kezdetén közli az új váltóval az F-150 módosult műszaki adatait.
A több fokozattal meg lehet valósítani, hogy a kocsi jól gyorsuljon, de nagy tempónál is üzemanyag-takarékosan közlekedjen. Kisebbek a fordulatszám-ugrások a váltások alkalmával, ami javítja a gyorsulást és kisebb terhelést ró a motorra.
Sok fokozattal a motor mindig az optimális fordulatszám tartományban tartható, ami javítja a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ha gyorsan kapcsol a váltó, akkor a kocsi gyorsulása is javulni fog, és a váltások is simábban mehetnek végbe, mert a váltóban az alkatrészek között kisebb sebességkülönbség alakul ki.
Természetesen marketing szempontból sem rossz a 10 fokozat, mivel ilyennel még egyetlen autógyártó sem rendelkezett korábban.