autóipar

Tíz százalékkal könnyebb lett, egy tonna alatt marad az új Opel Corsa

2019.04.25.

Az új Corsával is következetesen folytatja a súlycsökkentést az Opel. A legkönnyebb, pillesúlyú ötajtós alatt csak 980 kilogrammot mutat a mérleg

A következő generációs Opel Corsa teljesen új, könnyűszerkezetes alapra épül – és ezáltal sokkal hatékonyabb lesz. Premierjét még az idén ünnepli. Legyen benzin- vagy dízelmotoros, vagy az első ízben megjelenő tisztán elektromos hajtóművű, valamennyi változatának előnyére válik a kis súly: javul a menetdinamika és csökken a fogyasztás. Az eljövendő nemzedék legkönnyebb változata alatta marad a bűvös ezer kilónak, hiszen mindössze 980 kilogrammot mutat az ötajtós kivitel alatt a mérleg. Elődjéhez képest tekintélyes 108 kilóval lett könnyebb ez a modell, tehát tíz százalékos a megtakarítás – holott nem sokat változott a 4,06 méteres hosszúság. Ez különösen kiskocsitól számít rendkívüli fejlesztési teljesítménynek, amelyből közvetlenül profitálnak a vásárlók.

Az Opel Corsa bevezetése, 1982 óta trendformáló bestseller, milliók kedvence. Idáig több mint 13,6 millió gördült le a zaragozai (Spanyolország) és eisenachi (Türingia) üzem futószalagjáról. Most már a hatodik generáció áll a rajtvonalon, és nyártól megrendelhető.

Új Corsa: Multienergia-platform tesz lehetővé különféle hajtási koncepciókat

Az intelligens könnyűszerkezet kialakítása a számítógépes tervezésnél kezdődik, kihasználva a legújabb virtuális fejlesztési módszereket. Különböző acélféleségek és kötési módszerek céltudatos alkalmazásával nagymértékben sikerült leszorítani a Corsa súlyát. Ide tartozik a nagy- és ultra-nagyszilárdságú könnyű acélötvözetek következetes felhasználása, illetve az erővezetési útvonalak, a csomópontok, a struktúrák és a formák optimalizálása. Az új autó nyers karosszériája 40 kilogrammal könnyebb a típuselődénél. A Corsa következő generációja az új kis- és kompakt autós multienergia-platformra épül, amely többféle hajtáskoncepciót enged meg. Az ügyfél választhat különböző belsőégésű motorok, illetve tisztán elektromos hajtás között.

A csekély összsúly jelentős mértékben köszönhető a szintén extrakönnyű, teljesen alumíniumépítésű motoroknak, illetve az első és a hátsó futómű tökéletesítésének is. A kompakt háromhengeres benzinmotor kereken 15 kilogrammal könnyebb az előző generáció hozzá hasonló teljesítményű négyhengeresénél. Különleges ritkaság a kiskocsik szegmensében az új Corsa igényes alumínium gépháztetője: noha jóval hosszabb, 2,4 kilót spóroltak meg vele az aktuális modell acéleleméhez képest. Könnyűfémből ilyet eddig csak zászlóshajójába, az Insigniába épített be az Opel. Könnyítették az üléseket is, az optimalizált struktúrával összesen tíz kilót nyertek, 5,5-öt elöl, illetve 4,5-öt a második sorban. Az eddigi szigetelőanyagokat újabbak, könnyebbek váltották fel. Mindezek összhatása akkora súlynyereség, amely a példás aerodinamikával és a hatékony hajtóművekkel együtt észrevehetően mérsékli a fogyasztást, és azon keresztül a CO2-kibocsátást.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....