autósport

Terv szerint elindult az Opel Corsa-e Rally tesztelése

2019.12.12.

Teljes gőzzel megy az ADAC Opel e-Rally Cup versenysorozatra készülő Opel Corsa-e Rally átfogó fejlesztési programja. Két tisztán akkumulátoros-villanymotoros raliautó teljesít tartóssági tesztet a dudenhofeni tesztközpontban. 

„Hármas célt tűztünk magunk elé“, mondta az Opel Motorsport igazgatója, Jörg Schrott. „Mindkét autóval lehetőleg sok kilométert hajtunk, hogy már korai fázisban minél több valóságos adatot gyűjthessünk. Elektromos raliautóval még nincsenek tapasztalatok, ezért a projekt első részében számításokra és szimulációkra voltunk utalva. Most ezeket helyettesítjük egymás után gyakorlati mérésekkel. A tesztek másik súlyponti kérdése az akkumulátor terhelhetősége és hőháztartása és a szoftver adaptálása. Örömünkre, eddig zavartalanul fut a program.“

Az Opel Motorsport mérnökcsapata csak a második lépésben megy rá a 100 kW/136 LE teljesítményű villanyautó gyorsaságára. „Fontos, hogy mindenkor, bármilyen körülmények között egy márkakupa-versenyautó képességei állandóak és megbízhatóak legyenek, hogy valamennyi résztvevő azonos esélyekkel indulhasson“, folytatta Jörg Schrott. „Azt is előirányoztuk, hogy a Corsa-e Rally érje el, sőt szárnyalja is túl a benzinmotoros elődtípus, az Opel ADAM Cup nívóját. Errefelé is jó úton haladunk. Megközelítőleg azonos teljesítmény mellett a Corsa-e Rally 260 newtonméteres nyomatéka jóval felülmúlja a másikét. A teljes padlóváz alá beépített akkumulátortelep mélyre viszi a tömegközéppontot, és nagyon jó az autó súlyelosztása is – ami lényeges szempont egy gyors versenyautónál. Most már csak a minél kiegyensúlyozottabb futómű-konfigurációt kell megtalálni. Ennek érdekében januártól valódi gyorsasági szakaszokat szimulálunk majd.“

Amint lezárul a Corsa-e Rally fejlesztése, megépítenek egy úgynevezett referenciaautót, amely az ügyfeleknek átadandó kocsik mintája lesz. Az első Super Season 2020/2021-es idényre a tervek szerint húsz darab Corsa-e Rallyt raknak össze, amelyek közül nyárig 15 kerül az ügyfelek kezébe – idejében az első, júliusi próbafutam előtt.

Perfekt hangolású menetmódok gyorsasági és összekötő szakaszokra

A Corsa-e Rally akkumulátora megegyezik a szériaautóéval. 50 kWh kapacitása, a WLTP szerint, normál közúti közlekedésben 337 kilométerre elég. A raliautó verseny-hatótávjának maximalizálására háromféle üzemmód közül lehet választani: „WP“-ben (gyorsasági szakasz) legalább 60 kilométeren rendelkezésre áll a csúcsteljesítmény és a maximális nyomaték. „WP Regen“ (gyorsasági, esős) módban a síkos talajhoz alkalmazkodik a nyomatékgörbe – hiszen a villanyautók már indulástól nagyon erősen húznak. A takarékos „Eco“ módot az összekötő szakaszokon használják majd két gyorsasági között, illetve a szervizhelyre menet, és onnan vissza a pályára.

A Corsa-e Rally előrendelése máris megnyílt, az ADAC Opel e-Rally Cup 2020/2021-re nevezni 2019. december 15.-étől lehet. Az érdeklődők további információkat találnak az interneten (www.opel-motorsport.com vagy www.adac.de/e-rally) valamint a következő e-mail címen: customer@opel-motorsport.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....