Ford
Ennek megvalósításához a vállalat kiválasztott négy startupot; az ezekbe történő beruházás vagy a velük való együttműködés az önjáró autók fejlesztését szolgálja, akárcsak a szilícium-völgyi kutatók létszámának megduplázása és a Palo Alto kampusz területének több mint kétszeresére bővítése.
- A következő évtized nagy lépése a járművek automatizálása lesz; látni fogjuk, hogy az önjáró autók ugyanolyan mértékben formálják át társadalmunkat, ahogyan 100 évvel ezelőtt a Ford futószalagja átalakította az autóipart - vélekedett Mark Fields, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Elkötelezetten törekszünk arra, hogy elkészítsük az önjáró autót, amely biztonságosabbá teszi a közlekedést, és emberek milliói számára hozza el a megoldást a társadalmi és környezetvédelmi problémákra – nem pedig csupán azoknak, akik képesek megfizetni a luxusautókat.”
Az önjáró járművek megalkotása 2021-re fontos része a Ford Intelligens Mobilitás tervének, aminek célja, hogy piacvezetővé tegye a vállalatot a konnektivitás, a mobilitás, az önállóan működő autók, a vásárlói élmény és az adatfeldolgozás területén.
A Ford több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik az önjáró autók kutatása és fejlesztése terén, így a vállalat első ilyen modellje megfelel majd a Autóipari Mérnökök Szövetsége által meghatározott 4. szint előírásainak, vagyis nem lesz benne kormánykerék, valamint gáz- és fékpedál. A jármű kifejezetten mobilitási szolgáltatások céljára (például telekocsis vagy taxis alkalmazásra) készül majd, és nagy sorozatban lesz gyártható.
- A Ford már több mint 10 éve fejleszti és teszteli önjáró autóit - mondta el Raj Nair, a Ford Motor Company termékfejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke és műszaki főmunkatársa. „Komoly stratégiai előnyt jelent számunkra, hogy képesek vagyunk kombinálni a szoftver- és szenzor-technológiát a kiváló minőségű járművek gyártásához szükséges kifinomult mérnöki tudással. És pontosan ez teszi lehetővé, hogy az önjáró autók emberek milliói számára váljanak hétköznapi valósággá.”
Ford idén megháromszorozza az automatizált Fusion Hybrid kísérleti modellekből álló flottáját (jelenleg egyik autógyártónak sincs ekkora, ilyen jellegű flottája), így Kalifornia, Arizona és Michigan közútjain mintegy 30 ilyen autó fut majd – jövőre pedig újra megháromszorozza a számukat.
A Ford volt az első autógyártó, amely a Michigan Egyetem szimulált városi környezetében, Mcityben kezdte tesztelni autóit; az első autógyártó, amely nyilvánosan bemutatta önjáró autóinak működését téli útviszonyok közt, behavazott utakon; és az első autógyártó, amely – a LiDAR érzékelők fejlesztési folyamatának részeként – éjszaka, teljes sötétségben is tesztelte önjáró kísérleti autóit.