Kína
A Suzuki megállapodott abban, hogy a Changan Suzukinál – az utolsó megmaradt kínai vegyesvállalata - meglévő érdekeltsége 50 százalékát átviszi a Chongqing Changan Automobile Companyhoz, mihelyt e folyamat jogi procedúrája lezárul - tudatta egy a napokban kiadott közleményében a cég. Az Automotive News beszámolója szerint a Changan licenc alapján folytatja a Suzuki márka gyártását és forgalmazását Kínában.
A negyedszázad után történt kínai visszavonulás az Egyesült Államok autópiacáról való kivonulást követi, ami 2012-ben volt, három dekádon keresztül tartott jelenlét után. A Swift és a Wagon R gyártója ugyanakkor továbbra is meghatározóan jelen marad Indiában - helyi entitásával, a Maruti Suzukival - a világ egyik leggyorsabb növekvő autópiacán, minden két autó nagyjából egyikét értékesítve az 1,2 milliárd lakosú országban.
„Hozzávetőleg 25 évvel ezelőtt jelentünk meg az Alto-val Kínában és azóta komoly erőfeszítéséket tettünk, hogy megfeleljünk a kínai elvárásoknak” – nyilatkozta Osamu Suzuki, a társaság elnöke. „Azonban miután a kínai piac a nagyobb gépkocsik felé mozdult el, úgy döntöttünk, hogy minden részesedésünket átvisszük a Changan Automobile-be.”
Kínában a kisebb autók piaci részesedése 6,7 százalékra esett vissza 2017.-ben a 2003. évi 35 százalékról. S a Suzuki e trendnek megfelelően zuhant Cui Dongshu, a Kínai Személygépkocsi Szövetség főtitkára szerint. Kínában az elműt tíz évben ugyanakkor gyors növekedésnek indult a nagyobb és tágasabb járművek iránti kereslet.
A Suzuki Chnagan vegyesvállalat értékesítései tavaly 27 százalékkal estek vissza a Bloomberg Intelligence adatai szerint. Még a Vitara és az S-Cross bevezetése is csak kisebb mértékben hozott javulást ebben. Ennek ellentéte, hogy a Honda Motor Co. kínai eladásai 16 százalékkal nőttek tavaly.
Ugyanakkor Indiában, a cég legnagyobb piacán ambiciózus tervekkel rendelkezik a Suzuki. A cél, hogy 2030-ra évente elérjék az 5 milliós értékesítést.
Fordítás: Lehőcz Rudolf