Kína

Távozik a Suzuki Kínából, mert a nagyobb kocsikat keresik a vevők

2018.10.08.

A világ legnagyobb autópiacát hagyja ott a főleg mini kocsiiról ismert japán Suzuki, mivel a vásárlók érdeklődése eltolódott a nagyobb szedánok és a haszongépjárművek felé.

A Suzuki megállapodott abban, hogy a Changan Suzukinál – az utolsó megmaradt kínai vegyesvállalata - meglévő érdekeltsége 50 százalékát átviszi a Chongqing Changan Automobile Companyhoz, mihelyt e folyamat jogi procedúrája lezárul - tudatta egy a napokban kiadott közleményében a cég. Az Automotive News beszámolója szerint a Changan licenc alapján folytatja a Suzuki márka gyártását és forgalmazását Kínában.

A negyedszázad után történt kínai visszavonulás az Egyesült Államok autópiacáról való kivonulást követi, ami 2012-ben volt, három dekádon keresztül tartott jelenlét után. A Swift és a Wagon R gyártója ugyanakkor továbbra is meghatározóan jelen marad Indiában - helyi entitásával, a Maruti Suzukival - a világ egyik leggyorsabb növekvő autópiacán, minden két autó nagyjából egyikét értékesítve az 1,2 milliárd lakosú országban.

„Hozzávetőleg 25 évvel ezelőtt jelentünk meg az Alto-val Kínában és azóta komoly erőfeszítéséket tettünk, hogy megfeleljünk a kínai elvárásoknak” – nyilatkozta Osamu Suzuki, a társaság elnöke. „Azonban miután a kínai piac a nagyobb gépkocsik felé mozdult el, úgy döntöttünk, hogy minden részesedésünket átvisszük a Changan Automobile-be.” 

Kínában a kisebb autók piaci részesedése 6,7 százalékra esett vissza 2017.-ben a 2003. évi 35 százalékról. S a Suzuki e trendnek megfelelően zuhant Cui Dongshu, a Kínai Személygépkocsi Szövetség főtitkára szerint. Kínában az elműt tíz évben ugyanakkor gyors növekedésnek indult a nagyobb és tágasabb járművek iránti kereslet.

A Suzuki Chnagan vegyesvállalat értékesítései tavaly 27 százalékkal estek vissza a Bloomberg Intelligence adatai szerint. Még a Vitara és az S-Cross bevezetése is csak kisebb mértékben hozott javulást ebben. Ennek ellentéte, hogy a Honda Motor Co. kínai eladásai 16 százalékkal nőttek tavaly.

Ugyanakkor Indiában, a cég legnagyobb piacán ambiciózus tervekkel rendelkezik a Suzuki. A cél, hogy 2030-ra évente elérjék az 5 milliós értékesítést.

Fordítás: Lehőcz Rudolf

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.07
Nincs új a nap alatt, megint bővült a kétmotorosok mezőnye, ami továbbra sem népes. ..
2025.02.07
Vannak rendőrök, akik lélekben mindig kékek maradnak. Szerencsi Zoltánt ebből az anyagból gyúrták,....
2025.02.07
Már a startnál szép reményekkel kecsegtet a BYD dél-koreai „hódító körútja”:  közel ezer....
2025.02.07
A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató jelentősen csökkent januárban a....
2025.02.07
Volt idő, amikor az alkoholos befolyásoltságot saccra állapították meg. Lássuk be, hogy a módszer....
2025.02.07
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric....
2025.02.07
A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship....
2025.02.07
Aki ötévesnél nem idősebb hibrid vásárlásában gondolkozik, nem kell, hogy márkák tucatjait....
2025.02.07
A repterekéhez hasonlóan szigorú ellenőrzést vezettek be a KRESZ-teszteken.   ..
2025.02.07
Vádat emeltek két volt vizsgabiztos és a vizsgáztatást meghatalmazás alapján intéző társuk ellen,....