WRC
Tänak a Ford Pumával pénteken vette át a vezetést a dél-amerikai versenyen, és az okos gumitaktikának köszönhetően tekintélyes előnyt épített ki szombat délre, amelyet vasárnap is megtartott. Egyetlen problémája egy pénteki kemény landolás volt (27 g hatott rá és navigátorára), ami után elment a hibrid hajtása is ideiglenesen, és meg is pördült. Az észtnek ez az idei második győzelme, pedig sokkal többször állt hozzá közel, de a technika sokszor kibabrált vele. „Túl sokáig vártunk rá, de megcsináltuk. Köszönjük mindenkinek a hatalmas támogatást, amit a világ minden tájáról kaptunk. Ma mindannyian ünnepelni fogunk!” – nyilatkozta a 2019-es világbajnok.
Teemu Suninen volt a vasárnap nagy vesztese: élete legjobb eredményét, egy második helyet állíthatta volna be, de az utolsó előtti gyorsasági szakaszon vezetői hibából eltörte a jobb első kormányösszekötőt a Hyundai-on, emiatt a következő kanyarban az árokban kötött ki. Kiesése a csapattárs Thierry Neuville-t a második helyre repítette az összesítésben, a Toyota számára pedig lehetővé tette, hogy két versennyel a vége előtt megszerezze a gyártók bajnoki címét. Suninen kiesése azt jelentette, hogy a japán márkának négy bónuszponttal többet kellett szereznie a Wolf Power Stage-en, mint a Hyundai-nak, amelynek már csak Neuville volt az egyetlen pilótája. Ez sikerült is, mivel a japán márka pilótái, az egyéni vb-címért küzdő Kalle Rovanperä és Elfyn Evans az első, illetve a második leggyorsabb időt érték el.
„Nagyon örülök annak, ahogy ez a rali végződött számunkra. Nem volt a legkönnyebb, mert a szombati nap nagyon megterhelt minket, és ma reggel azt gondoltuk, hogy nehéz lesz felállni a dobogóra. De ez is mutatja, hogy a raliban csak türelmesnek kell lenni és a verseny végéig kitartani, mert mindig érhetnek meglepetések. Nagyon büszke vagyok a csapatra és a pilótapárosokra a szezon során elvégzett munkájukért. Két fordulóval a szezon vége előtt ez a legkorábbi alkalom, hogy megnyertük a gyártók bajnoki címét. Kemény a küzdelem és az autók közel vannak egymáshoz, de úgy gondolom, hogy a megbízhatóságunkkal és az autók rendszeres célba érésével – ahogy itt is tettük – sikerült különbséget kiépíteni. Most már izgatottan várjuk, hogy a pilóta- és navigátori címért küzdő két egységünk közül melyikünknek sikerül bajnokká válnia az utolsó két fordulóban” – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke.
Evans harmadik helyezése elég volt ahhoz, hogy életben tartsa matematikai esélyét a pilóták bajnoki címére, mivel 1 perc 4,1 másodperccel megelőzte a 23. születésnapját vasárnap ünneplő csapattársát, Rovanperät. A finn most 31 ponttal vezeti a sorozatot, és a következő ralin a bajnoki címet is megszerezheti, amennyiben Evansnél több pontot szerez.
Majdnem öt perccel lemaradva Tänaktól, a magányos ötödik helyen Kacuta Takamoto végzett a harmadik Toyotával. Az élmezőny többi tagja a WRC2-esekből állt, a kategóriát Oliver Solberg nyerte Gus Greensmith, Sami Pajari, Yohan Rossel és Nikolay Gryazin előtt.
A WRC mezőnye hamarosan visszatér Európába a Közép-Európa-ralira, egy vadonatúj, három országot érintő rendezvényre. Az aszfaltos eseményre október 26-29. között kerül sor Németországban, Ausztriában és a Cseh Köztársaságban.
Végeredmény:
1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) 3h06m38.1s
2 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +42.1s
3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m06.9s
4 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2m11.0s
5 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +4m41.5s
6 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +8m18.5s
7 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +8m44.3s
8 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +9m20.6s
9 Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +9m53.9s
10 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +10m08.2s
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!