WRC
Az Észt-rali az 1973-ban indult rali-világbajnokság 600. versenye. A szombati nap után Ott Tänak 11,7 másodperces előnnyel vezeti a versenyt, a világbajnok hibátlanul vezetett a tempós, murvás pályákon, pont, ahogy előzetesen várták tőle. Pedig a szombati első szakasz után Tänak még csak a negyedik helyen állt, ekkor a tinédzser Kalle Rovanpera állt az élen. De a második szakaszt már megnyerte, és utána már nem engedte ki a vezetést a kezei közül. A nap 10 gyorsaságijából 3-at nyert meg, a nap végén már arra is volt lehetősége, hogy beossza az előnyét.
„Délután a szakaszon nagyon nehezek voltak” – nyilatkozta Tänak. „Tudom, hogy nem tehetek kockára mindent, célba kell érnem, ha a világbajnoki címért akarok küzdeni. Nem mehettem ezért 100 százalékon, egy kis tartalékot mindig benne kellett hagynom. Nagyon komoly erőpróba volt a mai nap, a szakaszok trükkösek és nagyon gyorsak voltak” – tette hozzá.
Nem is Tänak jó szereplése volt az igazi meglepetés, hanem csapattársáé, Craig Breené. Az ír csak néhány versenyen kap lehetőséget idén a Hyundaitól, ezért nincs sok lehetősége arra, hogy megmutassa tehetségét. Ezúttal azonban nagyon jó munkát végzett, a 10 szakaszból kettőt megnyert és további hármon második lett. „Szuperhősnek éreztem magam néhány itteni pályán, ezek a leggyorsabbak, amiken valaha versenyeztem” – nyilatkozta.
A Hyundai jó úton járt ahhoz, hogy az első három helyet kisajátítsa magának, ugyanis Thierry Neuville sokáig őrizte a harmadik helyet. A belga pilóta azonban a 7. szakaszon elkövetett egy hibát, egy gyors balkanyarban kissé lesodródott az útról, ami miatt kiszakadt az i20 WRC jobb hátsó futóműve, ezért fel kellett adnia a versenyt.
Az eset után Sébastien Ogier vette át a harmadik helyet, mint a legjobb toyotás. A hatszoros világbajnok két szakaszt nyert meg szombaton, mivel az ebédszünet után megváltozott a rajtsorrend, és többé nem neki kellett takarítania a pályákat a többek előtt. De kétszer levált a gumi a Yaris WRC felnijéről, és az utolsó szakaszon egyszer le is fulladt a motorja.
A nap végén 17 másodperccel volt lemaradva Breentől, mögötte a negyedik helyen Kalle Rovanperä következett 6,2 másodperc hátrányban. A Toyota finn tinije a kezdeti vezetést követően a nyolcadik helyre csúszott vissza egy defekt miatt, onnan zárkózott fel negyediknek. Csapattársát, Elfyn Evanst a nap utolsó szakaszán utasította maga mögé.
Evans eleinte még harmadik volt, de aztán a Toyota gumiproblémái őt is utolérték, és emiatt kiesett a ritmusból. 25 másodperccel van lemaradva tőle a Toyota japán újonca, Kacuta Takamoto, akinek ez a hatodik hely a legjobb, amit eddig a karrierje során elért.
Az M-Sport két finn versenyzője, Esapekka Lappi és Teemu Suninen tapadáshiánnyal küszködött, ezért nem tudtak beleszólni a Toyoták és a Hyundai-ok küzdelmébe. A Top10-be még a Hyundai újonca, Pierre-Louis Loubet és a fordos Gus Greensmith fért be.
Vasárnap három szakaszt fognak kétszer teljesíteni a pilóták, az össztáv 84 kilométer lesz.
Az állás szombat este:
1 |
RC1 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Hyundai |
1h15m08.4s |
2 |
RC1 |
Craig Breen, P.Nagle |
Hyundai |
11.7s |
3 |
RC1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Toyota |
28.7s |
4 |
RC1 |
Elfyn Evans, S.Martin |
Toyota |
36.8s |
5 |
RC1 |
Takamoto Katsuta, D.Barritt |
Toyota |
1m01.9s |
6 |
RC1 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
Toyota |
1m34.9s |
7 |
RC1 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Ford |
1m41.7s |
8 |
RC1 |
Teemu Suninen, J.Lehtinen |
Ford |
1m50.9s |
9 |
RC1 |
Pierre-Louis Loubet, V.Landais |
Hyundai |
2m15.2s |
10 |
RC1 |
Gus Greensmith, E.Edmondson |
Ford |
3m03.1s |