WRC
A Hyundai i20 N-t vezető észt versenyző az első győzelmét ünnepelte a szezonban, de igazából már az előző versenyen, Portugáliában is első lehetett volna, ha nem kap defektet. Most a sors visszaadta neki, amit akkor elvett, ezúttal ugyanis a nagy vetélytárs, Sébastien Ogier kapott defektet az utolsó gyorsasági utolsó méterein, ami azt jelentette, hogy a 6,2 másodperces előnyéből a végére 0,2 másodperces hátrány lett. Ez volt holtversenyben minden idők legkisebb különbségű győzelme a WRC történetében, legutóbb a 2011-es Jordán-ralin volt ilyen csekély a különbség az első két helyezett között (akkor a citroënes Ogier örülhetett, és a Toyota mai csapatfőnöke, az akkor Fordot hajtó Jari-Matti Latvala maradt le egy hajszállal).
A tengerparton megrendezett Power Stage szinte vezethetetlenné vált a második körre, az autóknak hatalmas kövek között, mély nyomvályúkban kellett mennie, Ogier egyenesen a terepralihoz hasonlította a roppant nehéz körülményeket. Végül csak a francia kapott itt defektet, és pont annyi hátrányt szedett össze, ami már nem volt elég a győzelemhez, ami egyébként sorozatban a harmadik lett volna számára a szezonban.
Miután a rali elején Tänakkal felváltva vezették a versenyt, Ogier szombat délután jelentősebb előnyt épített ki a Toyota GR Yarisszal, a vasárnapi négy záró szakaszra több mint 17 másodperc különbséggel fordult rá. Ez három szakasz alatt 6,2 másodpercre olvadt, ami defekt nélkül bőven elég lett volna a győzelemhez.
Tänak, aki az előző győzelmét tavaly Chilében szerezte (még Forddal), szerényen nyilatkozott a győzelemről. Talán azért, mert átérezte Ogier helyzetét, 2019-ben ugyanis neki ugyanezen a szakaszon a Toyota Yaris szervokormányának meghibásodása szintén a garantált győzelmébe került. „Az érzelmek előtörtek belőlem, de nyilván nagyon sajnálom Sebet. Egy győzelmet így elveszíteni kegyetlen dolog, és én magam is pontosan ugyanebben a helyzetben voltam néhány éve” – nyilatkozta az észt.
Dani Sordo révén a Hyundai két pilótája is a dobogóra került, ezzel a koreai márka továbbra is az élen áll a gyártók bajnokságában. A 41 éves spanyol versenyző (aki Tänakhoz hasonlóan a verseny előtt két győzelemmel rendelkezett Szardíniáról) eleinte nem volt a helyzet magaslatán, de feljebb lépett a sorrendben, miközben az előtte lévő versenyzők közül többen kiestek.
Az egyik ilyen versenyző pont a vb-t vezető csapattársa, Thierry Neuville volt, akinek a dobogója meghiúsult, amikor saját hibából lecsúszott az útról szombaton a 8. gyorsaságin. Neuville vigasza az volt, hogy a szupervasárnapon a maximális 12 bónusz pontot begyűjtötte, és ezzel megőrizte vezető helyét a sorozatban, bár az előnye 18 pontra csökkent az üldözők, Elfyn Evans és Tänak előtt. Evans érzése a GR Yarisban nem volt optimális a durva, autógyilkos szardíniai utakon, amit jól mutat, hogy csak a negyedik helyen, közel három perc hátránnyal végzett ezúttal.
A következetesség a Puma ifjoncát, Grégoire Munstert az ötödik hellyel jutalmazta. Fordos csapattársa, Adrien Fourmaux a harmadik helyen állt, de a pénteki utolsó gyorsaságin elektromos hiba miatt kiesett. A francia vasárnap reggel is lecsúszott az útról, de így is szerzett 3 pontot a Power Stage-en és a szuper vasárnapon.
A lemorzsolódás olyan mértékű volt, hogy a WRC2-es gépek töltötték be a top10 második felét, a „másodosztályban” a Toyota GR Yaris Rally2 pilótája, Sami Pajari szerezte meg a győzelmet és az összesített hatodik helyet. Mögötte Yohan Rossel, Jan Solans, Martin Prokop és Kajetan Kajetanowicz végzett.
Nagy sebességű akció vár a WRC-pilótákra a Lengyel-ralin még ebben a hónapban. A murvás verseny 2017 óta először tér vissza a sorozatba, és június 27. és 30. között kerül megrendezésre.
Végeredmény, Szardínia-rali:
1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 3ó06p05.6mp
2. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +0.2mp
3. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2p25.8mp
4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2p37.8mp
5. Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +6p42.9mp
6. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +7p13.4mp
7. Yohan Rossel/Benjamin Boulloud (Citroën C3 Rally2) +7p45.7mp
8. Jan Solans/Rodrigo Sanjuán (Toyota GR Yaris Rally2) +7p52.7mp
9. Martin Prokop/Michal Ernst (Škoda Fabia RS Rally2) +10p05.4mp
10. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +10p09.3mp
A világbajnokság állása:
1. Thierry Neuville 122 pont
2. Ott Tänak 104
3. Elfyn Evans 104
4. Sébastien Ogier 92
5. Adrien Fourmaux 74
6. Takamoto Katsuta 52
7. Kalle Rovanperä 36
8. Dani Sordo 27
9. Esapekka Lappi 23
10. Grégoire Munster 16
A gyártók világbajnoksága:
1. Hyundai Shell Mobis World Rally Team 269 pont
2. TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team 256
3. M-Sport Ford World Rally Team 131
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!